توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مصرف سوخت را کاهش می‌دهد

وزیر نیرو گفت: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، مصرف سوخت در کشور را کاهش خواهد داد زیرا نیازی به استفاده از آب ندارد و دوستدار محیط زیست است که می‌تواند زیست بهتری را برای مردم به همراه داشته باشد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی‌اکبر محرابیان امروز (یکشنبه، ۱۲ دی‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های بخش خصوصی برای احدث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر گفت: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با وجود رشد در بخش صنعت، شاهد نارسایی و کمبودهایی برای تأمین انرژی مورد نیاز بوده‌ایم که این شرایط به اقدام‌های جدی نیاز دارد تا بتوان امکان رشد صنعت در کشور را فراهم کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر اولویت جهانی است که برای کشور توجیه‌پذیری بالاتری دارد، تصریح کرد: این توجیه‌پذیری در سه بخش کاهش مصرف سوخت، کاهش مصرف آب با توجه به شرایط کشور و حفظ محیط زیست است.

محرابیان گفت: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، مصرف سوخت در کشور را کاهش خواهد داد، نیازی به استفاده از آب ندارد و هم دوستدار محیط زیست است که می‌تواند زیست بهتری را برای مردم کشور به همراه داشته باشد.

وی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را در مقایسه با انرژی‌های فسیلی کم‌هزینه‌تر دانست و تصریح کرد: استفاده از این نوع انرژی هزینه‌های کمتری در زمان اتصال به شبکه سراسری برق دارد و هزینه نگهداری آن به مراتب پایین‌تر است.

کد خبر 451286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =