بازتاب سخنان معاون وزیر نفت در رسانه‌های جهان

گفت‌وگوی احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با شانا پیرامون همکاری با کشورهای محور مقاومت با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان به‌ویژه عرب زبان روبه‌رو شد.

به گزارش شانا، احمد اسدزاده به‌تازگی در گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی (شانا) که در سه بخش با عنوان «حیاط خلوت در حوزه بین‌الملل؛ ممنوع»، «دیپلماسی نوآوری در دستورکار وزارت نفت» و «از همکاری با کشورهای خلیج فارس استقبال می‌کنیم» ضمن تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت، آخرین وضع همکاری با کشورهای همسایه را پیرامون صادرات گاز و همکاری‌های چندجانبه بررسی کرد که با واکنش رسانه‌های عرب‌زبان همراه شده است. در ادامه این واکنش‌ها را مرور می‌کنیم.

از جمله رسانه‌هایی که این گفت‌وگو را مورد توجه قرار دادند می توان به شبکه العالم، راشاتودی، تلویزیون سوریه، سوریه نیوز، عرب تایمز نیوز، کویت‌نیوز، تودی نیوزویک، الناشر الیمنی، العراقی (دیده‌بان عراق)، گزارش القدس، یمن نیوز، عصرپرس، الراصد العراقی اشاره کرد.

از جمله مسائل مورد توجه رسانه‌ها اعزام هیئت ایرانی به سوریه برای گفت‌وگو درباه همکاری در حوزه نفت، مذاکرات تازه ایران با عراق برای صادرات گاز و استقبال ایران از همکاری در زمینه انرژی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

این رسانه‌ها به نقل از احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت نوشتند: هیئتی با هدف بحث و بررسی چشم‌اندازهای نو همکاری‌های مشترک و تهیه گزارشی در این زمینه به سوریه اعزام شده است و این وزارتخانه برای همکاری مشترک با سوریه و کشورهای محور مقاومت برنامه دارد.

عرب تایمز نیوز هم نوشته است: سوریه در نتیجه تحریم‌های آمریکا، افزون بر محاصره سنگین اقتصادی غرب، از بحران سوخت مداوم رنج می‌برد که نیازمند ابداع همه راه‌حل‌های ممکن برای حل بحران انرژی در سایه نبود برق و قانون جیره‌بندی سخت بیش از ۲۰ ساعت در ۲۴ ساعت است. آیا ایران می‌تواند این مشکل را با تأمین انرژی برای سوریه حل کند تا حداقل، امکان کاهش سهمیه‌بندی فراهم شود؟

الراصد العراقی نیز نوشته است: احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت اعلام کرد که مذاکراتی تازه با عراق برای صادرات گاز ایران در حال انجام است.

کد خبر 451404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =