افزایش صادرات نفت و میعانات گازی با وجود تحریم‌ها

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها شاهد افزایش صادرات نفت و میعانات گازی هستیم، گفت: در گذشته گفته می‌شد افزایش صادرات نفت با وجود تحریم امکان‌پذیر نیست، اما امروز هم نفت صادر می‌کنیم و هم پول و منابع ارزی حاصل از آن بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدابراهیم رئیسی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی و در دفاع از کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، گفت: به‌دلیل احترام به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس امروز در این نشست حضور پیدا کردم، زیرا در روز تقدیم لایحه، ابعاد بودجه ۱۴۰۱ و شاخص‌های آن را گفته بودم، اما به دلیل اجابت درخواست مجلس برای تبیین این لایحه آمده‌ام و البته مشروح لایحه بودجه از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز همگرایی میان مجلس و دولت برای رفع مشکلات مردم از انتظارهای آنهاست، افزود: همکاری میان مجلس و دولت در موارد بسیاری انجام شده و آهنگ آنها یکی بوده است، مانند قانون هسته‌ای که در مجلس تصویب شد و دولت به‌دنبال اجرای آن است، قانونی پیرامون مسکن که مجلس تصویب کرد و دولت در اجرای آن همت دارد، همچنین قانون حمایت از تولید که مجلس و دولت با همسویی و همراهی قصد دارند خواسته مردم را اجابت کنند.

رئیس‌جمهوری یکی از جلوه‌های مفید همکاری میان دو قوه را موضوع بودجه دانست و تصریح کرد: تدوین بودجه به‌عنوان سند مالی کشور نیاز به همکاری دو قوه دارد و امروز انتظار مردم و امید آنها به دولت برای گره‌گشایی از زندگی است و به‌ویژه انتظار دارند معیشت آنها تأمین شود.

وی با بیان اینکه امروز صادرات غیرنفتی در کشور به ۴۰ درصد رسیده است و باید تلاش کرد افزایش یابد، گفت: با وجود همه تحریم‌ها امروز افزایش صادرات نفت و میعانات گازی را داریم و این در حالی است که برخی مدام می‌گفتند که نمی‌شود، یا مگر می‌شود به صادرات این‌چنینی دست یابیم.

رئیسی ادامه داد: افزایش صادرات نفت و میعانات گازی در حالی محقق شده است که وجوه حاصل از صادرات نیز در حال بازگشت به کشور است.

رئیس‌جمهوری توازن در سیاست خارجی را از وعده‌های انتخاباتی خود برشمرد و تصریح کرد: برای منطقه و جهان ثابت شده که جمهوری اسلامی به دنبال توازن در سیاست خارجی به‌ویژه با کشورهای همسایه است. در سه تا چهار ماه گذشته روابط تجاری ایران با برخی کشورهای همسایه تا سه برابر افزایش داشته است.

کد خبر 451604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =