موانع همکاری‌های ایران و ترکمنستان در بخش حمل‌ونقل و انرژی رفع شده است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ایران برای ارتباط نزدیک با کشورهای همسایه جایگاه ویژه‌ای قائل است، گفت: موانع موجود در توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکمنستان در بخش حمل‌ونقل و انرژی رفع و زمینه گسترش و تعمیق روابط دو کشور تسهیل شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، امروز (یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه) در دیدار با سردار بردی محمداف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری و رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان با بیان اینکه روابط تهران - عشق‌آباد در مسیر توسعه قرار گرفته است، گفت: مصمم هستیم گام‌های مؤثر و مفیدی در روابط و مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به نفع ملت‌های خود برداریم.

وی دیدار دوجانبه با رئیس‌جمهوری ترکمنستان در عشق‌آباد و تماس‌های تلفنی طرفین را آغاز فصل جدیدی در توسعه روابط دو کشور دانست و افزود: در این گفت‌وگوها با اتخاذ تصمیم‌های مناسب موانع موجود در توسعه همکاری‌ها از جمله در بخش حمل‌ونقل و انرژی رفع و زمینه گسترش و تعمیق روابط دو کشور تسهیل شده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: تهران از پیشنهادهای طرف مقابل در زمینه تحکیم و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه انرژی، تجارت و بازرگانی استقبال می‌کند و هیچ مانع و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری ترکمنستان نیز در این دیدار پس از تقدیم پیام کتبی قربانقلی بردی محمداف و قدردانی از تلاش دولت ایران در چند ماه گذشته برای گسترش و تحکیم روابط با ترکمنستان، اظهار کرد: مصمم هستیم سطح روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گاز، حمل‌ونقل، ‌ اقتصاد، بازرگانی و امور فرهنگی بیش از پیش افزایش دهیم.

سردار بردی محمداف افزود: ترکمنستان به‌دنبال گشودن صفحه جدید تاریخی در روابط با جمهوری اسلامی ایران است و پیشنهادهای متعدد و مختلفی برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه به‌ویژه افزایش و تسهیل تجارت و ترانزیت در پایانه‌های مرزی آماده شده تا در سفر رئیس‌جمهوری ترکمنستان به ایران امضا و عملیاتی کنیم.

کد خبر 451616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =