هیچ آسیبی به تأسیسات زیرزمینی گاز طبیعی سنندج وارد نشد

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اعلام کرد که در جریان واژگونی تانکر حامل نفتا در شهر حسین‌آباد سنندج، هیچ آسیبی به تأسیسات زیرزمینی گاز طبیعی وارد نشده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری در این باره گفت: به محض وقوع این حادثه برای جلوگیری از نشت و انفجار، شبکه‌های گاز طبیعی از مدار مصرف خارج و پس از بررسی صدمات وارده به شبکه‌های گاز طبیعی، خوشبختانه مشخص شد هیچ آسیبی به تأسیسات زیرزمینی وارد نشده است.

وی ادامه داد: با بررسی میزان لطمه‌های وارده، معلوم شد تعدادی از علمک و رگولاتورهای رو زمینی محل واژگونی تانکر، دچار آسیب شده و امکان برقراری جریان گاز در همان شب برای رعایت موارد ایمنی مقدور نشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: در صبحگاه روز گذشته هم گروهی از کارکنان بهره‌برداری، بازرسی فنی و اچ‌اس‌ئی به محل حادثه مراجعه و با ارزیابی فنی شبکه و تأسیسات غیردفنی و رو زمینی، خسارت وارده تعیین و برای رفع ایرادها اقدام شد، این در حالی است که گروه‌های نشت‌یاب هم‌زمان با جریان گاز پس از نشت‌یابی کامل شبکه و انشعاب‌ها و اطمینان از ایمن بودن شبکه و تأسیسات، نسبت به گازرسانی شبکه اقدام کردند.

فعله‌گری در پایان ضمن اظهار تأسف مجدد از رویداد چنین حادثه‌ای، اظهار کرد: همه علمک‌های این منطقه بازدید عینی و کنترل فنی شد و پس از اطمینان از سالم بودن آنها، جریان گاز برقرار و  رگولاتورها و شیرهای میتراستاپ آسیب‌دیده تعویض و کنتورهای خانگی و اتصال‌های مربوطه بررسی شد و پس از اقدام‌های کارشناسانه، جریان گاز طبیعی در منازل آسیب‌دیده برقرار شد و اکنون خدمات شرکت گاز استان کردستان در منطقه حسین‌آباد در حال اجراست.

براساس این گزارش، این حادثه روز شنبه (۱۸ دی‌ماه) در اثر واژگونی تانکر حامل نفتا اتفاق افتاد و پس از نشت و روان شدن نفتا، حادثه آتش‌سوزی رخ داد و به‌دلیل سراشیبی محل حادثه، آتش به داخل چند واحد مسکونی نفوذ کرد و سبب حریق شد که با اقدام به‌موقع و سریع گازبان حسین‌آباد، خوشبختانه هیچ گونه نشتی یا انفجار گاز طبیعی رخ نداد.

کد خبر 451659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =