اعضای هیئت مدیره شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران معرفی شدند

اعضای جدید هیئت مدیره شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران معرفی شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، پس از پایان دوره فعالیت دوساله اعضای هیئت مدیره شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در دی‌ماه امسال، ترکیب جدید هیئت مدیره امروز (دوشنبه، ۲۰ دی‌ماه) از سوی مجمع شرکت انتخاب شدند. بر این اساس، علیرضا بیات به‌عنوان عضو اصلی و  غلامعباس رمضان‌پور و میلاد محمدی به‌عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شدند و از زحمات علی ناصری، اشکان اسمعیلی‌فر و المیرا فتاحی از اعضای پیشین هیئت مدیره نیز قدردانی به عمل آمد.

تلاش برای پیاده‌سازی سه راهبرد مهم

رضا نوشادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این نشست، ضمن قدردانی از تصمیم‌های مدبرانه و تلاش ستودنی اعضای هیئت مدیره در دو سال گذشته و آرزوی موفقیت برای اعضای جدید، اظهار کرد: در مدت ۹۳ روز حضورم در این شرکت، همراهی و همیاری هیئت مدیره تصمیمات خوبی را برای آینده شرکت رقم زد؛ از جمله در این دوره تلاش شد نگاه و راهبرد شرکت تغییر یابد که از ثمرات آن تنفیذ طرح ذخیره‌سازی شوریجه بود که در پرتو درایت و تدبیر اعضا، موضوع ذخیره‌سازی در صدر مسائل شرکت قرار گرفت.

وی در تبیین دیگر دستاوردهای شرکت در سه ماه اخیر گفت: امکان‌سنجی تغییر سیکل ساده تأسیسات تقویت فشار گاز به سیکل ترکیبی به جد در دستور کار قرار گرفت و همکاران مدیریت مهندسی، طرح تأسیسات تقویت فشار گاز و مدیریت برنامه‌ریزی روی موضوع کار می‌کنند و امور پیمان‌ها نیز در حال طراحی ساختار قراردادی مطلوب است تا بتوانیم از ۸۶ مورد تأسیسات تقویت فشار گاز موجود، درصد قابل قبولی، انرژی را بازیابی کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، ایجاد تغییر در نگرش تصمیم‌گیران شرکت ملی گاز را دیگر دستاورد اقدام‌های هیئت مدیره برشمرد و افزود: هیئت مدیره شرکت ملی گاز در گذشته، اغلب روی موضوع صرفه‌جویی در مصرف و همچنین تولید گاز تمرکز داشت، اما هیئت مدیره شرکت مهندسی توانست در طول سه ماه اخیر این نگرش را تغییر دهد به گونه‌ای که اکنون دستورعمل‌های گواهی صرفه‌جویی در برنامه‌ریزی تلفیقی در دست تدوین است تا به ازای برق تولیدی، گاز معادل آن محاسبه شده و گواهی مرتبط صادر شود.

نوشادی ادامه داد: یکی از موضوعات جذاب که فراتر از وظایف مرسوم شرکت و به موازات پروژه بازیابی انرژی سیکل ترکیبی در دستور کار قرار گرفته است، موضوع صرفه‌جویی انرژی در ایستگاه‌های  CGS است که شرکت‌های توانمند و فعال در زمینه ساخت توربواکسپندرهای تا یک مگاوات، شناسایی شده‌اند و امیدواریم با چارچوب قراردادی کارآمد و اشتیاقی که در ابتدای دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی ایجاد شده است بتوانیم با همت هیئت مدیره جدید این فعالیت را به ثمر برسانیم.

ایجاد فضای رقابتی

وی حذف شرکت‌های تأمین‌کننده از زنجیره تأمین کالای اصلی(لوله) را یکی از اقدام‌های خوب شرکت توصیف کرد و افزود: این اقدام به‌منظور حذف واسطه و تمرکز سود در پیمان‌های EPC انجام شد و علاوه بر آن، روال پرداخت مالی به‌گونه‌ای تنظیم شد که شرکت‌های لوله‌ساز بتوانند از این موضوع حمایت کنند و بدون اتکا به تأمین‌کننده‌ها در زمره مشتریان شرکت قرار گیرند، بنابراین با این اقدام، فضا رقابتی‌تر شده و با قیمت بهتری می‌توانیم لوله‌ها را تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با قدردانی از زحمات نسل گذشته این شرکت، همچنین مدیریت مهندسی و اجرای طرح‌ها در ۱۵ سال اخیر گفت: اجرای چند ده هزار کیلومتر خط لوله گاز و احداث شبکه عظیم گاز کشور، میراثی گرانبها از زحمات پیشینیان به یادگار گذاشته و حمایت همه‌جانبه شرکت از فرآیند داخلی‌سازی توربوکمپرسورها در شرکت‌های مپنا و OTC آن‌قدر ارزشمند است که بدون این دستاورد بزرگ، اساسا انجام این تعداد پروژه افتخارآمیز در شرایط تحریم، قابل تصور نبود.

نوشادی یکی دیگر از دستاوردها را پیشتازی شرکت در بحث فسادستیزی عنوان کرد و ادامه داد: در زمینه فسادستیزی تصمیم‌های خوبی گرفته شده و ساختار کارآمد طراحی شده است که به‌زودی دستورعمل‌های مرتبط از سوی کمیته بخش‌نامه‌ها، مدیریت برنامه‌ریزی و تحلیل سیستم‌ها صادر خواهد شد.

وی افزود: این فرآیند، طوری طراحی شده که هزینه ارتکاب فساد افزایش یافته و افرادی که در افشای فساد عملکرد خوبی داشته باشند، تشویق خواهند شد.

ورود شرکت به عرصه بین‌الملل

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره نقش‌آفرینی شرکت در عرصه بین‌المللی اظهار کرد: این شرکت در مذاکرات فنی و جلسات مشترک با روسیه، مبانی خوبی برای همکاری‌های مشترک مهیا کرده و خروجی این جلسات، بسترسازی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از مرزها و ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی سازندگان و پیمانکاران توانمند در بازارهای بین‌المللی خواهد بود.

در این نشست، علی ناصری، عضو پیشین هیئت مدیره نیز استفاده از افکار مختلف و تضارب آرا را سبب پیشرفت سیستم دانست و افزود: تصمیمات خوبی در گزارش ۹۳ روزه برای آینده شرکت اخذ شده که برخی از آنها نیز عملیاتی شده است. امیدواریم این تصمیم‌های فکورانه با جدیت در عرصه اجرا نیز تحقق یابد و منافع آن عاید مردم و کشور شود.

همچنین اشکان اسمعیلی‌فر، عضو پیشین هیئت مدیره، گفت: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، زیرساخت‌های لازم برای زنجیره صنعت گاز از تولید تا توزیع را فراهم می‌کند و با توجه به کاهش فعالیت این شرکت در آینده، ارتقای جنبه‌های کیفی برای این مجموعه یک الزام است. اکنون شرکت مهندسی به‌عنوان یک الگو و مرجع در سطح صنعت گاز شناخته می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات خود، از تجربیات و روش‌های بازوی فنی اجرایی شرکت ملی گاز استفاده می‌کنند.

کد خبر 451688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =