اوجی: ظرفیت پالایشی در هرمزگان به روزانه ۱.۵۵۰ میلیون بشکه می‌رسد

وزیر نفت با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان، اعلام کرد که ظرفیت پالایشی این استان به روزانه یک میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (پنجشنبه، ۲۳ دی‌ماه) در سفر به جزیره قشم پس از بازدید از پالایشگاه پارس‌بهین پالایش نفت قشم، در جمع خبرنگاران گفت: خوراک نخستین پالایشگاه فوق‌سنگین نفت خام کشور (پارس‌بهین پالایش نفت قشم) از نفت خام سنگین میدان‌های سروش و نوروز تأمین می‌شود و این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیون دلاری بخش خصوصی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت، استان هرمزگان را به‌عنوان قطب پالایشی نفت کشور معرفی می‌کند، افزود: با راه‌اندازی پروژه پارس بهین پالایش نفت قشم ۸۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی در استان هرمزگان مهیاست که ۳۷ درصد مجموع ظرفیت پالایش نفت کشور را شامل می‌شود.

وزیر نفت تصریح کرد: با راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه پارس بهین پالایش قشم برای فرآوری میعانات گازی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلار، ظرف سه سال آینده زمینه تحول این منطقه را فراهم می‌کند.

اوجی ادامه داد: ظرفیت پالایشی استان هرمزگان با تکمیل چهار طرح پالایشگاهی با پیشرفت صفر تا ۳۵ درصد در دستور کار است که ظرفیت پالایشی استان از روزانه ۸۵۰ هزار بشکه نفت به روزانه یک میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه می‌رسد.

وی اعلام کرد: وزارت نفت از همه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز به‌ویژه در منطقه جزیره قشم حمایت می‌کند و برای اجرای طرح‌های پالایشی تضمین تأمین خوراک می‌دهد.

وزیر نفت همچنین گفت: با افزایش ظرفیت پالایشی کشور، اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام‌فروشی هم محقق می‌شود که با راه‌اندازی این کارها تولید فرآورده‌های پالایشی کشور افزایش می‌یابد و درآمد خوب و اشتغال‌زایی دارد.

اوجی با اشاره به حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در این منطقه، اظهار کرد: برای استان هرمزگان و جزیره قشم دستاورهای خوبی داشتیم که در نشست شورای اداری اعلام خواهیم کرد.

به گزارش شانا، آیین کلنگ‌زنی فاز دوم پالایشگاه پارس بهین پالایش نفت قشم ظهر امروز با حضور وزیر نفت در چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان انجام شد.

وزیر نفت صبح امروز (پنجشنبه، ۲۳ دی‌ماه) در بدو ورود به جزیره قشم با حضور بر سر مزار شهدای گمنام به قرائت فاتحه پرداخت و در ادامه به ملاقات خانواده معظم شهید حسن ذاکری رفت.

وی در ادامه سفرش به جزیره قشم ضمن بازدید از طرح نیمه‌کاره مجموعه ورزشی روستای هلر جزیره قشم و پیگیری برای تکمیل آن، خواستار به سرانجام رسیدن این طرح ورزشی شد، همچنین ملاقات مردمی و حضور در نشست شورای اداری شهرستان قشم پایان‌بخش برنامه‌های سفر امروز وزیر نفت بود.

کد خبر 451800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =