مرکز آموزشی بین کارگاهی پالایشگاه نفت آبادان به بهره‌برداری رسید

نخستین مرکز آموزشی بین کارگاهی پالایشگاه نفت آبادان روز شنبه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، غلامحسین حسینی‌نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین ‌بهره‌برداری از این پروژه گفت: راه‌اندازی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار فنی و حرفه‌ای قرار دارد تا امر آموزش در هنگام کار به همراه فضای کار انجام شود.

وی افزود: صنعت نفت، صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی به‌عنوان صنعتی مادر اهمیتی ویژه دارد و بر همین اساس امروز نیز این مرکز آموزشگاهی جوار کارگاهی، در آبادان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه برای اینکه الگوسازی مناسبی انجام شود، برای سایر مناطق نفتخیز نیز این کار انجام خواهد گرفت، گفت: قرار است تا پایان امسال تعداد مراکز فنی حرفه‌ای جوار کارگاهی را به عدد یک هزار و ۴۰۰ مرکز برسانیم، این در حالی است که در چهار ماه گذشته، تعداد مراکز آموزش فنی حرفه‌ای از ۴۰۰ به ۶۰۰ مرکز رسیده است.

حسینی‌نیا افزود: امیدواریم بتوانیم موضوع آموزش فنی و حرفه‌ای و فرهنگ مهارت آموزی را در کشور تبدیل به یک فرهنگ غالب کنیم و سفیران خوبی برای مهارت آموزی باشیم.

آموزشگاه جوار کارگاهی صنعت نفت مختص کارکنان پالایشگاه است

عباس قیم، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان نیز در این آیین گفت: این مرکز مجوز آموزش مهارتی را در تمام زمینه‌های فنی خواهد داشت.

وی افزود: این آموزش، هم اکنون برای نیروهای رسمی، قراردادی و پیمانکاری پالایشگاه آبادان است و اگر بتوانیم در آینده شرایط آن را مهیا کنیم، نیروهای مورد نیاز پالایشگاه را از خارج از کارخانه تامین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: قرار است که آموزشگاه کارآموزان آبادان را که هم‌اکنون از ساختمان آن به‌عنوان موزه استفاده می‌شود، وارد چرخه آموزش کنیم تا در آن نیروهای فنی و تخصصی را تربیت کند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان بیان کرد: هفت هزار نفر نیرو در پالایشگاه آبادان وجود دارد که می‌توانیم برای هر نیرو، سالانه بالغ بر ۶۰ ساعت کلاس آموزشی در این مرکز برگزار کنیم.

بودجه مراکز فنی و حرفه‌ای با ماموریت آنان متناسب نیست

سید محمد مولوی، نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بهره‌برداری از مرکز جوار کارگاهی صنعت نفت در آبادان نیز در این باره بیان کرد: از نظر قانونی به‌عنوان یک تکلیف، از نظر راهبرد کار، به‌عنوان بهبود اوضاع کار، و از نظر اشتغال هم با توجه به اهمیت استان خوزستان و شهر آبادان، می‌طلبد که در بحث فنی حرفه‌ای، گام‌های بلندتری برداریم.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش شهرستان آبادان بیش از ۱۷ رشته فنی و حرفه‌ای را در این زمینه توسعه دادیم، افزود: برنامه ششم توسعه ما را مکلف کرده است که آموزش عمومی و آموزش عالی را توسعه ببخشیم.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان و آبادان یک منطقه صنعتی هستند و آموزشگاه فنی کارآموزان آبادان یک برند است و مدرک آن، یک هویت برای کارآموزان آن محسوب می‌شود. راه‌اندازی این آموزشگاه می‌تواند به تربیت نیروی مهارتی کار کمک بسیاری کند.

مولوی ادامه داد: سرانه مراکز فنی و حرفه‌ای در مقایسه با مأموریت آنها به هیچ‌وجه متناسب نیست و اکنون نیز مراکز فنی و حرفه‌ای در امور روزانه خود دچار مشکل هستند و تنخواه مناسبی ندارند.

وی در پایان تصریح کرد: اعتبارها در بخش فنی و حرفه‌ای نیاز به جهش دارد و این رویکرد در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد و آن چیزی را که لازم است در مجلس دنبال کنیم، پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 451851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =