واردات ال‌ان‌جی اروپا از آمریکا ۵ برابر روسیه است

واردات ال‌ان‌جی اروپا از آمریکا در ماه جاری میلادی برای نخستین بار بیشتر از روسیه و پنج برابر آن بوده است.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، حجم گاز طبیعی وارد شده به اتحادیه اروپا از ایالات متحده تاکنون در ماه جاری میلادی، پنج برابر بیشتر از واردات از طریق خطوط لوله روسیه بوده است. این نخستین بار در تاریخ است که صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به اروپا از روسیه پیشی می‌گیرد.

ماه گذشته، حداقل ۳۰ تانکر گاز طبیعی مایع‌شده از ایالات متحده به سمت اروپا حرکت کردند. بحران گاز و انرژی، قیمت ال‌ان‌جی اروپا را بسیار بالاتر از شاخص قیمت ال‌ان‌جی آسیا و ۱۴ برابر قیمت شاخص هنری هاب ایالات متحده قرار داد.

این در حالی است که صادرات گاز روسیه به این قاره در هفته‌های اخیر کمتر از حد معمول بوده است. عرضه کم روسیه و هوای سرد دو عامل اصلی افزایش قیمت گاز در اروپا در هفته‌های اخیر بوده، زیرا انتقال گاز روسیه از طریق لهستان و اوکراین کمتر از مقدار معمول بوده است.

 فاتح بیرول روز پنجشنبه (۲۳ دی‌ماه) اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد صادرات گاز طبیعی روسیه به بازار اروپا به‌طور تصنعی کاهش یافته است و سیستم‌های انرژی با اتکای بیش از حد به یک عرضه‌کننده برای تأمین این منبع انرژی کلیدی، با خطرهای قابل‌توجهی روبه‌رو هستند.

مؤسسه وود مکنزی هم روز پنجشنبه گفته بود: حتی با شرایط آب و هوایی معمولی زمستان، اروپا با مشکل کاهش بی‌سابقه ذخیره‌سازی و رسیدن آن به کمتر از ۱۵ میلیارد مترمکعب تا پایان ماه مارس روبه‌رو است.

کد خبر 451958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =