مصرف گاز بخش خانگی و تجاری از ۶۲۰ میلیون مترمکعب گذشت

مصرف گاز بخش خانگی و تجاری هم‌زمان با کاهش شدید دمای هوا در کشور از ۶۲۰ میلیون مترمکعب در روز گذشت.

به گزارش خبرنگار شانا، مقدار گاز مصرفی در بخش‌های نیروگاهی، صنایع عمده، خانگی و تجاری دیروز (سه‌شنبه، ۲۸ دی‌ماه) به ۸۱۸.۹ میلیون مترمکعب رسید و با کاهش شدید دمای هوا در کشور، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری رقم ۶۲۶.۱ میلیون مترمکعب را ثبت کرد. دیروز همچنین ۹۴.۵ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفت.

سهم صنایع عمده در مقدار گاز مصرفی دیروز ۹۸.۳ میلیون مترمکعب بود که به تفکیک ۶.۸ میلیون مترمکعب به کارخانه‌های سیمان، ۱۹.۴ میلیون مترمکعب به بخش فولاد، ۵۲.۶ میلیون مترمکعب به بخش پتروشیمی و ۱۹.۵میلیون مترمکعب به پالایشگاه‌ها، تلمبه‌خانه‌ها، بخش مس و آلومینیوم کشور اختصاص یافت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امشب (چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه) در ۲۴ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، بنابراین مصرف بهینه گاز یک ضرورت است.

جواد اوجی، وزیر نفت دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) در جریان بازدید از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هرچقدر کمتر مصرف کنند، گاز بیشتری در اختیار صنایع و پتروشیمی‌ها برای تبدیل به ارزش افزوده قرار می‌گیرد و به رشد اقتصادی کمک می‌کند.

کد خبر 452136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =