احیای دیپلماسی انرژی بی‌شک افزایش فروش نفت و فرآورده‌های نفتی را در پی دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس به سفر وزیر نفت به روسیه اشاره کرد و گفت: احیای دیپلماسی انرژی در شرایط اقتصادی کنونی کشور ضروری است، زیرا در صورت فعال شدن دیپلماسی انرژی کشور راهکارهای بسیاری برای فروش نفت و فرآورده‌های نفتی پیدا خواهد شد.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به سفر رئیس‌جمهوری و برخی وزیران دولت از جمله جواد اوجی، وزیر نفت به روسیه اشاره کرد و گفت: سفر رئیس‌جمهوری و برخی وزیران دولت به روسیه سبب توسعه مناسبات دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی می‌شود.

وی بر ضرورت احیای دیپلماسی انرژی کشور نیز تأکید کرد و افزود: به‌یقین احیای دیپلماسی انرژی در شرایط اقتصادی کنونی کشور ضروری است، زیرا اگر دیپلماسی انرژی کشور فعال شود راهکارهای بسیاری برای فروش نفت و فرآورده‌های نفتی پیدا خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه وزیر نفت در سفر به روسیه در زمینه مشارکت در توسعه میدان‌های نفت و گاز، احداث پتروپالایشگاه، انتقال فناوری و تجهیزات فناورانه توافق‌های خوبی انجام داد، تصریح کرد: علاوه‌ بر وزارت نفت، وزارت خارجه نیز باید کارگروهی با عنوان کمیته احیای دیپلماسی انرژی تشکیل دهد، اگر این دیپلماسی در حد شعار باقی نماند و تمامی دستگاه‌ها به آن بپردازند، بی‌تردید می‌توان در ماه‌های آینده شاهد افزایش چشم‌گیر صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی باشیم.

موسوی به موضوع سوآپ گازی که سبب شده روابط  ایران با ترکمنستان و آذربایجان ترمیم شود، اشاره و اظهار کرد: در سفر وزیر نفت به روسیه بحث سوآپ گازی روسیه از خاک ایران نیز مطرح شد که این مهم نشان می‌دهد دولت سیزدهم می‌خواهد با همسایگان خود ارتباط اقتصادی خوبی داشته باشد.

وی اظهار کرد: ایران از هر طرف با کشورهای نیازمند به نفت، بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی، مرز آبی و خاکی دارد و این فرصت مغتنمی برای پاسخ دندان‌شکن به تحریم‌هاست، اما بدون دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی انرژی نمی‌توان در این مسیر موفق شد.

ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان در مجلس نیز با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهوری و برخی وزیران اقتصادی دولت به روسیه زمینه افزایش چند برابری مبادلات تجاری بین دو کشور را فراهم می‌کند، گفت: آینده را بهتر از امروز می‌بینیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برکت‌ها و دستاوردهای این سفر باشیم.

وی سفر رئیس‌جمهوری به روسیه را موفق و پربار توصیف و اظهار کرد: ممکن است امروز و فردا نتایج این سفر مشخص نشود، اما در آینده در حوزه اقتصادی شاهد برکت‌های خوبی خواهیم بود.

کد خبر 452247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =