شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای نخستین بار در ۱۳ هفته اخیر کاهش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شرکت‌های حفاری تعداد دکل‌های نفت و گاز آمریکا را برای نخستین هفته در ۱۳ هفته اخیر کاهش دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که در پی کاهش قیمت نفت برای ۶ هفته پیاپی از اوخر ماه اکتبر تا اوایل ماه دسامبر، شرکت‌های حفاری ایالات متحده آمریکا شمار دکل‌های نفت خام را برای نخستین بار در ۱۳ هفته اخیر کاهش دادند.

از آن زمان تاکنون قیمت‌های نفت بهبود یافته و به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ تاکنون رسیده است. تحلیلگران اعلام کردند که به‌طور معمول حدود یک یا دو ماه طول می‎کشد که شرکت‌های حفاری شمار دکل‌ها را به‌دلیل نوسان قیمت نفت تغییر دهند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (یکم بهمن‌ماه) خود آورده است که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در این هفته نسبت به هفته پیش از آن با سه دستگاه افزایش، به ۶۰۴ دستگاه رسید.

بر اساس این گزارش، مجموع دکل‌های آمریکا، نسبت به‌ مدت مشابه پارسال، ۲۲۶ دستگاه، یعنی ۶۰ درصد بیشتر بود.

مجموع دکل‌های نفتی آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ ژانویه (جمعه، یکم بهمن‌ماه) نسبت به هفته پیش از آن یک دستگاه کاهش یافت و به ۴۹۱ دستگاه رسید، در حالی که شمار دکل‌های گازی با چهار دستگاه افزایش به ۱۱۳ دستگاه (بالاترین تعداد از ماه ژانویه ۲۰۲۰) رسید.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 452250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =