آمادگی ۱۰۰ درصدی بانک ملت برای افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت

مدیرعامل بانک ملت از آمادگی ۱۰۰ درصدی این بانک به‌عنوان بانک انرژی برای افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت نفت به‌صورت ارزی و ریالی خبر داد.

رضا دولت‌آبادی با بیان اینکه صنعت نفت از تأثیرگذارترین صنایع در اقتصاد ایران است به خبرنگار شانا گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و سود بالای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت بانک ملت برای همکاری با این صنعت در تمامی بخش‌های آن امیدوار است.

وی با یادآوری سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی بانک ملت در پروژه تابش (خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به مشهد) گفت: بخشی از منابع پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس، شازند اراک، نفت تهران، نفت بندرعباس، نفت تبریز، نفت آبادان و  نفت لاوان در سال‌های گذشته از طریق بانک ملت تأمین مالی شده‌اند.

مدیرعامل بانک ملت افزود: بانک ملت همواره در حوزه نفت و انرژی بیشترین و بزرگ‌ترین نقش و سهم را در تأمین مالی پروژه‌ها به‌ویژه ابرپروژه‌های صنعت نفت، پالایش و پخش، گاز و پتروشیمی داشته است.

دولت‌آبادی مراودات مالی بانک ملت با حوزه نفت را حدود ۱۸ میلیارد یورو دانست و گفت: این بانک تأمین مالی ده‌ها پروژه را در سال‌های گذشته به‌عهده داشته که امروز بخش بسیار زیادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است که در توسعه و رشد اقتصادی کشور و تأمین منابع ارزی نقش مهمی داشته‌اند.

کد خبر 452514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =