افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز خانگی در استان‌های شمالی

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز خانگی در استان‌های زیر پوشش این منطقه (گلستان، مازندران، گیلان) نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محی‌الدین مفخمی در آیین گشایش ممیزی خارجی سیستم مدیریت انرژی این منطقه گفت: با برودت هوا در فصل زمستان، مصرف گاز نیز افزایش یافته است که باید مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با تلاش کارکنان ستادی و عملیاتی به‌ویژه کارکنان تأسیسات تقویت فشار و مراکز بهره‌برداری، این حجم مصرفی افزایش‌یافته در ۹ ماه امسال در استان‌های گیلان، گلستان و مازندران را انتقال داده که این افزایش مصرف نشان می‌دهد باید سرعت و شتاب بیشتری در زمینه انتقال پایدار گاز در منطقه داشته باشیم و این مستلزم همکاری همه مردم، سازمان‌ها و نهادها است.

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز با بیان اینکه این ممیزی بر اساس استاندارد ۲۰۱۸:ISO ۵۰۰۰۱ در حال اجراست، به اقدام‌های این منطقه در ایجاد سامانه خورشیدی، معاینه موتورخانه‌ها، بازرسی تجهیزات و شناسایی کاربری‌های بارز انرژی برای بهبود سیستم مدیریت انرژی اشاره کرد و افزود: منطقه ۹ عملیات به فرآیند ممیزی سیستم مدیریت انرژی نگاهی جدی داشته و برای پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌های مدیریت انرژی آماده همکاری است.

مفخمی همچنین با بیان اینکه گروه ممیزی خارجی نقاط قابل بهبود را پس از شناسایی به همکاران گوشزد کنند، تصریح کرد: انتظار می‌رود واحدهای منطقه نیز با ارائه مدارک و مستندات، همکاری لازم را با این گروه داشته باشند تا بتوانیم در بخش مدیریت انرژی قدم‌های مطلوبی برداریم.

براساس این گزارش، فرآیند ممیزی خارجی سیستم مدیریت انرژی با حضور گروه ممیزی خارجی به‌مدت دو روز در منطقه ۹ انجام شد.

کد خبر 452524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =