ضرورت به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود برای تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر شناسایی نیازها و رفع موانع توسعه این صنعت تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای تکمیل زنجیره ارزش استفاده کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر دیروز (شنبه، ۱۰ بهمن‌ماه) در نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با تأکید بر نقش مهم تعالی سازمانی در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان نهادی حاکمیتی نقش هدایتگر و توسعه‌گرا را برعهده دارد و با همکاری تمام ذی‌نفعان می‌توان مشکلات موجود در صنعت را رفع کرد.

وی افزود: کمک به توسعه و تولید در راستای تکمیل زنجیره ارزش از مأموریت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که لازم است دبیرخانه جایزه تعالی با شناسایی پروژه‌های بهبود بر اساس نیازهای صنعت پتروشیمی و با همکاری هلدینگ‌ها نسبت به رفع چالش‌ها و موانع توسعه صنعت اقدام کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: باید در مسیر توسعه به تولید و توسعه محصولات راهبردی اهمیت داد و با همکاری هلدینگ‌ها واردات برخی محصولات پتروشیمی را پایان داد که این کار با توجه به زیرساخت‌های مطلوب در کشور امکان‌پذیر است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با توجه به تجهیز نیروی انسانی متخصص و کارآمد می‌تواند بسیاری از نیازهای صنعت در زمینه تأمین کاتالیست‌ها و لایسنس‌ها را تأمین کند، گفت: هلدینگ‌ها می‌توانند با توجه به ظرفیت موجود با شرکت پژوهش و فناوری برای رفع نیاز طرح‌های توسعه‌ای و مجتمع‌ها همکاری کنند.

آماده همکاری برای توسعه شهرک‌های تخصصی

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی در راستای کاهش خام‌فروشی با توجه به توان موجود در هلدینگ‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

معاون وزیر نفت با اشاره به ضرورت رفع موانع توسعه صنایع تکمیلی گفت: با همکاری وزارت صمت می‌توان شهرک‌های تخصصی پتروشیمی را توسعه بخشید و باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا زنجیره تولید تکمیل شود.

در این نشست، گزارش‌هایی از سوی علی‌محمد بساق‌زاده، رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی و حسن عباس‌زاده، دبیر این شورا ارائه و در پایان هلدینگ باختر با همکاری شرکت مدیریت و توسعه صنایع پتروشیمی به‌عنوان میزبان جایزه در سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.

تاکنون هشت دوره جایزه تعالی در صنعت پتروشیمی بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سال ۸۹ با هدف سامان‌دهی پروژه‌های بهبود شرکت‌های پتروشیمی بر اساس الگویی جامع برگزار شده است. الگوی  EFQM، رشد و توسعه را در ۹ معیار رهبری، راهبرد، کارکنان، شریکان تجاری و منافع، فرآیندها، نتایج مشتریان، نتایج کارکنان، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد به‌صورت هم‌زمان پیش می‌برد و شرکت‌های پتروشیمی ایران هر ساله بر اساس این الگو که در بسیاری از کشورها و شرکت‌های صنعتی و غیرصنعتی نیز استفاده می‌شود، ارزیابی می‌شوند.

کد خبر 452596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =