نمایشگاه تخصصی نفت اهواز فرصتی برای حمایت از ساخت داخل است

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اهمیت نقش بخش خصوصی در تحقق چشم‌اندازهای تعریف شده ویژه صنعت نفت گفت: دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز می‌تواند فرصتی با ارزش در پشتیبانی از سازندگان داخلی باشد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، عبداله عذاری اهوازی روز یکشنبه (۱۷ بهمن ماه) در حاشیه آیین آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی نفت اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت جهش تولید برای بهبود شاخص‌های اقتصادی و اشتغالزایی افزود: صنعت نفت امروز با تغییر رویکردهایی در حال پیشروی و ترقی است که مصداق عینی آن در این نمایشگاه قابل مشاهده است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشور گفت: صنعت نفت ایران در حال گام برداشتن به سمت فناوری‌محور شدن است و حرکت در این مسیر با به روی کار آمدن دولت سیزدهم، شتاب بیشتری به خود گرفته و بی‌شک دستاوردهای آن بیش از پیش برای ملت بزرگ ایران قابل لمس خواهد بود.

نقش بخش خصوصی در تعمیق و توسعه ساخت تجهیزات صنعت نفت

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: رویکرد دولت و وزارت نفت، دربرگیرنده رونق تولید، رشد اقتصادی، تعمیق و توسعه ساخت داخل است که پیشرفت آن در قالب نقش‌آفرینی بخش خصوصی نمایان می‌شود بنابراین با اعتمادی که نسبت به ظرفیت‌های بومی وجود دارد باید زمینه لازم برای نقش‌آفرینی سازندگان و تأمین‌کنندگان داخلی برای پیشبرد و تحقق شعار سال بیش از پیش فراهم شود.

عذاری اهوازی با تأکید بر اینکه نفت در تولید ناخالص ملی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم سهمی قابل‌توجه دارد، گفت: با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه، بهره‌مندی این صنعت از فناوری و دانش روزآمد به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل شده که سیاست‌گذاری در این مسیر به‌عهده وزارت نفت است.

وی ادامه داد: مؤلفه‌های اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و دیپلماسی انرژی از ویژگی‌های صنعت نفت ایران است که رفع نیازهای آن ضمن رعایت اصول بهره‌وری، درگرو همکاری با مراکز علمی، دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدکنندگان تجهیزات و کالاهای ایرانی است.

عذاری اهوازی گفت: تأکید مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بر ساخت داخلی تجهیزات و ارتقای اقلام تولیدی مورد نیاز، راهبردی است که می‌تواند این صنعت را در شرایط کنونی به اهداف و چشم‌اندازهایی که ترسیم شده است نزدیک‌تر کند و سرانجام با بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف، شاهد تضمین مستمر منافع ملی باشیم.

به گفته وی، راه اندازی کمیته کالاهای ساخت داخل و کالاهای بار نخست در مجموعه وزارت نفت گویای همین موضوع است.

ادامه بی‌وقفه برداشت از میدان‌های مشترک نفتی در غرب کارون

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: شرکت نفت و گاز اروندان به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران همسو با سیاست‌های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر پشتیبانی و حمایت از ساخت داخل، تلاش دارد تا برداشت از میدان‌های مشترک نفتی در غرب کارون را با اقتدار و بی‌وقفه ادامه دهد.

عذاری اهوازی توسعه میدان‌های نفتی سهراب، سپهر و جفیر را بخش دیگری از مأموریت‌های شرکت نفت و گاز اروندان خواند و افزود: تکیه بر دانش علمی و توان شرکت‌های داخلی توسعه این میدان‌ها با جدیت در دستور کار قرار دارد و همین موضوع زمینه‌ را برای ظهور پدیده‌های صنعتی عظیم در غرب کارون فراهم آورده است.

همزیستی میدان‌های نفتی با تالاب بین‌المللی هورالعظیم

وی، مسئولیت شرکت نفت و گاز اروندان به‌دلیل همزیستی میدان‌های نفتی موجود با تالاب بین‌المللی هورالعظیم را از حساسیت‌ها و ویژگی متفاوت با دیگر شرکت‌های نفتی کشور خواند و گفت: آلایندگی جنبه انکار ناپذیر صنعت نفت است بنابراین به‌کارگیری روش‌های روزآمد دنیا برای جلوگیری از آسیب به این تالاب با ارزش همواره در اولویت ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همکاری‌ این شرکت با سازندگان و پیمانکاران داخلی را نیازمند درک صحیح از شرایط ویژه فعالیت‌های نفتی و اولویت‌های تعریف شده در این منطقه برشمرد و افزود: اجرای مأموریت‌های شرکت نفت و گاز اروندان باید همسو با حفظ منافع ملت ایران در برداشت از میدان‌های مشترک و به‌کارگیری از تجهیزات با کیفیت به‌منظور جلوگیری از بروز آلایندگی‌ احتمالی و تضعیف کننده تالاب هورالعظیم باشد.

عذاری اهوازی ادامه داد: این شرکت مشتاق است تا همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی نفت اهواز زمینه توسعه همکاری خود با بخش خصوصی را بیش از پیش فراهم کند.

وی گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا سازندگان تجهیزات داخلی توانمندی‌هایشان را ارائه دهند و با شناسایی نیازهای صنعت نفت، برای رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار  برنامه‌ریزی کنند که این موضوع سبب فع چالش‌های پیش آمده در حوزه اقتصاد کشور می‌شود.

نمایشگاه تخصصی نفت اهواز تا ۲۰ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ٩ صبح تا ١٧ از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 452910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =