ایران‌پلاست زمینه به‌هم‌رسانی کسب و کارهای صنایع تکمیلی پلیمرها را فراهم می‌کند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی طی پیامی اعلام کرد: نمایشگاه ایران‌پلاست افزون‌بر اینکه در ارتقای سطح کمی و کیفی تولید و صادرات محصولات صنایع تکمیلی پلیمرها نقش دارد، زمینه و فرصتی مناسب را برای ظهور فناوری‌های نو، دستاوردها، محصولات و نیز تسهیل در تبادل دانش فنی به‌وجود می‌آورد.

به گزارش شانا، در پیام مرتضی شاهمیرزایی به مناسبت برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست آمده است:

«در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی «یوم‌الله ۲۲ بهمن» و در سالی که با پیام نوروزی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری و مزین شده است، خدای متعال را شاکریم که این توفیق را به ما عطا نمود تا با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، آخرین توانمندی‌ها و دستاوردهای باارزش و قابل ستایش صنعت عظیم پتروشیمی را با سیاست‌های توسعه‌ای دولت مردمی و رویکرد مدیریت جهادی در معرض دید جهانیان بگذاریم.

دشمنان این سرزمین همواره کوشیده‌اند تا با ایجاد موانع متعدد، از وضع تحریم‌های ظالمانه گرفته تا راه‌اندازی جنگ‌های روانی و فرسایشی، مردم و ملت پرتلاش و جهادگر ما را از صحنه‌های موفقیت صنعتی و فناوری مهجور و سرخورده کنند. زهی خیال باطلی که در سر پرورانده‌اند. چراکه همت و غیرت وصف‌ناشدنی صنعتگران، متخصصان و مهندسان تلاشگر و ولایت‌مدار با تأسی به غیورمردان میدان عمل همچون سردار سلیمانی‌ها، خواب پریشان دشمنان قسم‌خورده انقلاب را آشفته کرده و با عزمی راسخ و همتی والا با توانی مضاعف، پرچم خودکفایی صنعت ارزشمند پتروشیمی را بر قله استقلال و سربلندی ایران اسلامی به اهتزاز درآورده‌اند.

خوشبختانه صنعت پتروشیمی کشور، با بومی‌سازی فناوری تولید مواد پلیمری و تسهیل شرایط انتقال و توسعه این فناوری با راهبرد تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی و فروش و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا، به‌سوی تکمیل زنجیره ارزش و تولید پلیمرهای مهندسی و نسل جدید و جذب و هدایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گام برمی‌دارد که با وجود محدودیت‌های بین‌المللی سال‌های اخیر، ضمن تأمین نیازهای داخلی کشور، حضور موثری در بازارهای صادراتی و تأمین ارز مورد نیاز داشته امیدواریم شاهد رونق روزافزون در تحقق اهداف متعالی این صنعت باشیم.

ظرفیت تولید کنونی محصولات پلیمری در کشور ۹ میلیون تن می‌باشد که سبب رونق صنایع پایین‌دستی پرشماری در کشور شده است، با بهره‌برداری از طرح‌های پلیمری در حال اجرای صنعت، در پایان برنامه هفتم توسعه، این ظرفیت به ۱۹ میلیون تن و در یک افق ده‌ساله به بیش از ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

یکی از امتیازهای مهم صنعت پتروشیمی ایران، وجود مواد اولیه آن در داخل کشور است. در این زمینه، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان متولی این صنعت، متعهد به تعامل همه‌جانبه با بخش خصوصی داخلی و خارجی برای توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی است و ما اعتقاد راسخ داریم که بخش خصوصی باید حضوری همه‌جانبه در صنایع پتروشیمی ایران داشته باشد و می‌دانیم که فضای مناسب کسب و کار و سرمایه‌گذاری به همراه وجود خوراک و زیرساخت‌های لازم از شروط حتمی حضور بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی در این صنعت است.

در کنار شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی بخشی از توسعه و تکمیل زنجیره ارزش این صنعت را برای خودکفایی در محصولات اندکی که از خارج از کشور وارد می‌شوند، را اجرا خواهند کرد.

در همین زمینه نمایشگاه ایران‌پلاست زمینه به‌هم‌رسانی کسب و کارهای مرتبط در حوزه صنایع تکمیلی پلیمرها را فراهم می‌کند و می‌تواند با عرضه فناوری‌های نو، زمینه‌ای را برای معرفی کالاها و خدمات دانش‌بنیان فراهم آورد. این نمایشگاه هم در ارتقای سطح کمی و کیفی تولید و صادرات نقش داشته و هم با گردهم آوردن جمعی از تولیدکنندگان و واردکنندگان، زمینه و فرصتی مناسب برای ظهور فناوری‌های نو، دستاوردها، محصولات و نیز تسهیل در تبادل دانش فنی را به وجود می‌آورد.

امید است که با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، شرکت‌ها و نهادهای ذیربط کشور با آمادگی کامل و تدارک پیشین در نمایشگاه حضور یافته و این تلاش‌ها و کوشش‌های پرثمر، نتایج مورد انتظار را به بار آورد و بر اعتبار و شهرت بین‌المللی صنعت پتروشیمی کشور و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد جهانی بیفزاید.»

کد خبر 452911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =