معرفی ۳۰ طرح پایین‌دستی پتروشیمی هم‌زمان با نمایشگاه ایران‌پلاست

دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست ۳۰ طرح پایین‌دستی را برای علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی در سایت خود بارگذاری کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست تخصصی «بررسی فرصت‌های توسعه صنایع تکمیلی در خط اتیلن غرب» به همت دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی دیروز (سه‌شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست برگزار شد.

مجید نعیمی، نماینده دفتر صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در این نشست با اشاره به اینکه خط اتیلن غرب ظرفیت بسیار مطلوبی برای توسعه صنایع پایین‌دستی دارد، افزود: در واقع مجتمع‌هایی که از این خط، اتیلن دریافت و پلی‌اتیلن را در گریدهای مختلف تولید می‌کنند، می‌توانند صنایع پایین‌دستی مرتبط با پلی‌اتیلن را توسعه دهند.

وی ادامه داد: به این منظور، دفتر صنایع پایین‌دستی با همکاری یکی از شرکت‌های مشاوران خود ۴۵ طرح را برای توسعه صنایع پایین‌دستی تعریف کرده که از میان آنها ۳۰ طرح انتخاب و هم‌زمان با نخستین روز پانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست در سایت دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی بارگذاری شد که در همین مدت کوتاه با استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده است.

نماینده دفتر صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: در این طرح‌ها مطالعات اولیه، مطالعات سرمایه‌گذاری زمین، مجوزهای لازم و مواد اولیه‌ای که برای احداث واحدهای پایین‌دستی نیاز است با جزییات بیان شده است.

نعیمی افزود: به نظر می‌آید سرمایه‌گذاری بسیار جذابی برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند با سرمایه پایین و بازدهی بالای وارد فعالیت شوند، باشد.

به گفته وی، در حاشیه نشست تخصصی امروز، صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری‌های کوچک اعلام کرد که می‌تواند تسهیلات خوبی در اختیار سرمایه‌گذاران صنایع پایین‌دستی قرار دهد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با مشارکت ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی در چهار گروه مواد اولیه، ماشین‌آلات، کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات فنی و مهندسی از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

کد خبر 453157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =