امضای ۱۷ تفاهم‌نامه پژوهشی با دانش‌بنیان‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: طی سال‌های گذشته بیش از ۱۷ تفاهم‌نامه در قالب ۲۷ پروژه با مراکز دانش‌بنیان کشور در این منطقه در حوزه اچ‌اس‌ئی، زیرساخت‌های شهری و انرژی امضا شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدامید شهیدی‌نیا امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در گردهمایی تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست برگزار شد با بیان اینکه صنعت پتروشیمی طی سال‌های اخیر نقش خود را در جبهه‌های اقتصادی کشور به خوبی ایفا کرده است، گفت: در دهه‌های آینده پیشرفت اقتصادی کشور از مسیر توسعه صنایع بالادستی و پایین‌دستی پتروشیمی می‌گذرد.

وی به ظرفیت تولید ۲۶ میلیون تنی شرکت‌های پتروشیمی فعال در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اشاره کرد و افزود: شرکت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان زیادی در پارک علمی و فناوری پردیس هم‌اکنون فعالیت می‌کنند، به نظر می‌رسد ایجاد پایگاهی برای این پارک در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر می‌تواند در فعال شدن پژوهشگران در صنعت پتروشیمی این منطقه تأثیر زیادی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۲ حوزه ساخت داخل تجهیزات و توسعه صنایع پایین دستی را دو مبحث مهم کنونی صنعت پتروشیمی دانست و گفت: شرکت‌ها و مراکز دانش‌بنیان می‌توانند سهم زیادی در خودکفایی ایران در این بخش‌ها داشته باشند.

شهیدی‌نیا ادامه داد: نمایشگاه ایران‌پلاست فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و نیازهای شرکت‌های پتروشیمی با مراکز پژوهشی و دانشگاهی است، امیدواریم بتوانیم با کمک پژوهشگران داخلی به خودکفایی کامل در بخش فناوری‌های مورد نیاز این صنعت برسیم.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با مشارکت ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی در چهار گروه مواد اولیه، ماشین‌آلات، کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات فنی و مهندسی از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

کد خبر 453244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =