۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر: 453252

توزیع کل فرآورده‌های نفتی کشور الکترونیکی شد

دستاورد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فراتر از تعهدهای سیاست‌های دولت الکترونیک است
توزیع کل فرآورده‌های نفتی کشور الکترونیکی شد

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از عرضه انواع فرآورده‌ نفتی در کشور به‌صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این شرکت در زمینه اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک فراتر از تعهدهای خود عمل کرده است.

علی اصغر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره اظهار کرد: فرآیند الکترونیکی شدن توزیع انواع فرآورده در کشور در طول یک‌سال گذشته به منظور اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک و بهبود فرآیندها در تمامی حوزه‌هایی که به مردم ارائه خدمت می‌کنیم، اجرایی و شرایط برای دسترسی مصرف‌کنندگان سوخت، تسهیل شد.

وی افزود: هم اکنون زنجیره تأمین و توزیع سوخت کشور از نقطه درخواست تا رسیدن به دست مصرف‌کننده اصلی، به‌طور کامل مکانیزه انجام می‌شود.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه آخرین حلقه مفقوده این روند، تکمیل طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع  در کشور بود که پارسال آغاز شد، بیان کرد: این طرح نیز به صورت کامل در کشور اجرایی شده است و امروز تمامی فرآیندهای عرضه فرآوره در کشور به صورت مکانیزه انجام می‌شود و به جرأت می‌گویم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه ایفای سیاست‌های دولت الکترونیک فراتر از تعهدات خود عمل کرده است.

عباسی تصریح کرد: سامانه درخواست فرآورده (سدف) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تبادل اطلاعات با بیش از ۲۸ سازمان مرتبط دیگر،  حدود ۴۰ سرویس را با شناسایی‌ دقیق مصرف‌کنندگان عمده و جزء بر مبنای زیرساخت‌های آماری و اطلاعاتی سازمان‌های مرتبط، ارائه می‌کند.

وی با اشاره به صحت‌سنجی اطلاعات مصرف‌کنندگان با مراجعه به سامانه سدف گفت: با طراحی اقدام‌های حوزه توزیع بر مبنای فرآیندهای سیستمی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، افزون بر تسهیل دسترسی مردم به فرآورده‌های نفتی، شفافیت بیشتری در به‌ دست آوردن آمار و اطلاعات دقیق فرآورده توزیعی در کشور به دست خواهیم آورد.  

تخلفات به حداقل رسید

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: خوشبختانه با سیستمی‌شدن زیرساخت‌ها و همچنین ارائه خدمات با کم‌کردن دخالت عامل انسانی، تخلفات احتمالی به حداقل رسیده است و ضمن تسریع در روند سوخت‌رسانی با کنترل عملکردها از عرضه خارج از شبکه و قاچاق سوخت نیز پیشگیری به‌عمل خواهد آمد.

عباسی با تأکید بر استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری در بخش‌های مختلف توزیع فرآورده در کشور اظهار کرد: به دنبال این روند شناسایی مصرف‌کنندگان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت، حمل‌ونقل و بخش خانگی صورت گرفت و دیگر نیاز نیست که یک مصرف‌کننده ساکن در دورترین نقطه کشور مانند گذشته به‌صورت حضوری به ادارهای شرکت ملی پخش مراجعه و حواله‌ را به صورت فیزیکی دریافت کند.

وی افزود: در بخش‌های صنعتی نیز همه مصرف‌کنندگان می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور، نیازشان را با مراجعه به سامانه‌ تجارت آسان (سدف) ثبت کنند و فرآورده نفتی مورد نیازشان را بر اساس عملکرد برآورد شده و سهمیه اختصاص یافته، دریافت کنند.

صدور حواله‌های نفتی بر مبنای زیرساخت‌های بانکی

مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در بحث انبارهای نفت و سیستم فروش فرآورده‌های نفتی به مصرف‌کنندگان عمده نیز فرآیند به صورت کامل مکانیزه شده و امروز بیشترین عملیات ما در انبارهای نفتی، بر مبنای زیرساخت‌های بانکی صورت گرفته و تمام حواله‌های نفتی که در سامانه فروش ما صادر می‌شود، مبتنی بر زیرساخت‌های بانکی است.

عباسی یکی دیگر از اقدام‌های مؤثر در این زمینه را اصلاح فرآیندهای عملیاتی در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی، انبارهای نفت، فروش مرزی و ارزیابی عملکرد مناطق اعلام کرد و گفت: اصلاح فرایندهای عملیاتی در این بخش‌ها، یکی از مهمترین حوزه‌های کاری ما در طول یک سال گذشته بوده است.

به گزارش شانا، مدیریـت عملیـات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مسئولیت هدایت عملیات دریافت، ذخیره‌سازی و عرضه فرآورده‌های نفتی عمده و ویژه و همچنین هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی نظام توزیع فرآورده‌های نفتی را به عنوان نقطه انتهایی اهداف محوری و کلان صنعت نفت بر عهده دارد. این مدیریت همچنین به منظور جلب رضایت عمومی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت بر تمامی اقدام‌های مرتبط با بازسازی، نظارت راهبردی عملیات سوخت‌رسانی ایمن به هواپیماهای داخلی و خارجی در ۵۰ فرودگاه کشور، بر رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار در کل انبارها و تأسیسات شرکت و نحوه اجرای سیستم‌های مدیریتی در مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نظارت می‌کند.

کد خبر 453252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =