ظرفیت تولید میدان نفتی آزادگان جنوبی ۱۵ هزار بشکه افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: تلاش می‌شود که تا پایان سال، ۱۵ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید از میدان نفتی آزادگان جنوبی افزوده شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، ابوذر شریفی چهارشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه صنعت نفت اهواز اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های فنی و مهندسی که در دستور کار این شرکت قرار گرفته است، تلاش می‌شود که تا پایان سال، ۱۵ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید از میدان آزادگان جنوبی افزوده شود.

وی افزود: در حین انجام فعالیت‌های توسعه‌ای، بهره‌برداری از بخش‌هایی که منجر به تولید شده‌اند نیز در فاز نخست این میدان جریان دارد و همزمان، مطالعات طرح توسعه فاز دوم از این میدان کلید خورده است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته نسبت به توسعه میدان نفتی آزادگان کم‌لطفی شده است، تصریح کرد: شرکت مهندسی و توسعه نفت در ماه‌های اخیر با شتاب‌بخشی به فعالیت‌های انجام شده در این میدان مشترک نفتی، توانست چاه‌های جدیدی را وارد مدار تولید کند.

شریفی به آبرسانی روستاهای همجوار با میدان‌های نفتی در غرب کارون اشاره و اظهار کرد: شرکت مهندسی و توسعه نفت همسو با اجرای فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی، آبرسانی به مناطق همجوار با تأسیسات نفتی را مدیریت می‌کند

وی گفت: این شرکت (متن) آبرسانی پایدار به ۱۱ روستا در منطقه عملیاتی غرب کارون را در کنار پروژه انتقال نفت خام غرب کارون به پایانه خارک در دستور کار قرار داده است که تاکنون به ۱۰ روستا آبرسانی شده و آبرسانی به یک روستای باقی مانده نیز تا پایان امسال‌ انجام خواهد شد.

نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز ۱۷ بهمن‌ماه امسال آغاز به‌کار کرد و ۲۰ بهمن‌ماه به کار خود پایان داد.

کد خبر 453259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =