مخزن 2001C پتروشیمی بوعلی‌سینا به بهره‌برداری رسید

مخزن 2001C شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا که در آتش‌سوزی سال ۱۳۹۵ از بین رفته بود در آیینی با حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی بوعلی سینا، سیدمحمد احمدزاده، مدیرعامل این پتروشیمی امروز (پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه) در این آیین با تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: مخزن 2001C یکی از مخازن مهم خوراک شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به‌شمار می‌رود که  سال ۱۳۹۵ بر اثر حادثه آتش‌سوزی از بین رفته بود و پس از جمع‌آوری آثار به جا مانده، قراردادی با شرکت‌های ایرانی منعقد شد و تمامی مراحل طراحی، ساخت و نصب مخزن از سوی این شرکت‌ها به اجرا رسید و توانستیم ظرف مدت دو سال مخزن را تکمیل و وارد مدار سرویس کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مخزن در جریان پایداری تولید نقش راهبردی دارد و ضامن استمرار بدون ریسک شرکت خواهد بود، افزود: امسال با تلاش همکاران توانستیم هم خوراک را بیش از ظرفیت تأمین کنیم و هم محصولاتمان را به‌صورت کامل به فروش برسانیم که نتیجه تلاش مجموعه، تولید ۱۱۰ درصدی نسبت به ظرفیت تولید بود که به آن دست یافتیم. بدین معنا که امسال ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید کرده‌ایم که سود خوبی را عاید سهامداران کرده است.

جلوگیری از خروج ۳۰ میلیون دلار ارز با داخلی‌سازی

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اجرای این شرکت تصریح کرد: برج واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ارتفاع ۱۰۰ متر، وزن ۱۲۰۰ تن و ۱۴۸ سینی از سوی متخصصان داخلی مراحل طراحی، ساخت و نصب را گذرانده و هم‌اکنون دو کوره دیگر این واحد نیز که از سوی متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده استدر مراحل نصب قرار دارد و امیدواریم ظرف چند ماه آینده به مرحله راه‌اندازی واحد برسیم.

احمدزاده با بیان اینکه محصولات این واحد، خوراک واحد تندگویان را تأمین خواهد کرد و سالانه بیش از ۶۰ میلیون دلار به سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا خواهد افزود، اظهار کرد: در داخلی‌سازی پروژه‌ها از خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

مخزن 2001C شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۱۱۲۴۰ مترمربع به‌مدت دو سال با ظرفیت ذخیره‌سازی ۳۸ هزار مترمکعب به‌صورت استوانه‌ای در ارتفاع ۲۰ متر و قطر ۵۲ متر، احداث شده است.

در طراحی جدید این مخزن، متخصصان داخلی سیستم‌ و تجهیزات کنترلی و ایمنی را به‌ بالاترین فناوری روز دنیا ارتقا داده‌اند تا پایداری در ظرفیت ذخیره‌سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا حدود ۳۰ درصد افزایش یابد و یکی از موانع تولید برای شکستن ظرفیت اسمی از سر راه برداشته شود.

احداث این مخزن افزون بر افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی، پایداری و افزایش تولید، سبب افزایش سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تا ۵ میلیون دلار در سال خواهد شد.

کد خبر 453262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =