فروش نفت افزایش یافته و دیوارهای تحریم‌ ترک خورده است

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها شاهد افزایش فروش نفت و ترک خوردن دیوار تحریم‌ها هستیم.

به گزارش شانا، محمدحسن آصفری با اشاره به اینکه خوشبختانه با سیاست‌هایی که دولت سیزدهم به‌کار گرفته است این روزها شاهد افزایش فروش نفت و ترک خوردن دیوار تحریم‌ها هستیم، گفت: در دولت گذشته متأسفانه همه مسائل به موضوع مذاکرات و برجام گره خورده بود، حتی آقای روحانی معتقد بود آب خوردن مردم هم بستگی به نتیجه مذاکرات دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام مسائل کشور با قفل برجام بسته شده بود، افزود: در مجلس نهم از وزیر نفت پیشین در صحن علنی سؤال شد چرا شما تحریم‌ها را دور نمی‌زنید و با وجود بازار فروش نفت در منطقه منفعل عمل می‌کنید؟ پاسخی که وزیر نفت وقت به ما داد این بود که رئیس‌جمهوری گفته است باید اول تکلیف برجام روشن شود، این یعنی در دولت گذشته هم امکان دور زدن تحریم‌ها وجود داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست دولت سیزدهم بر این است که مذاکرات در جای خود دنبال شود و به موازات آن مسئله فروش نفت، جذب سرمایه از کشورهای دیگر و توافق‌های اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه نیز در جریان باشد، اظهار کرد: اگر ما قدرتمند شویم و از موضعی قوی با دنیا حرف بزنیم این غرب است که برای مذاکره با ما التماس خواهد کرد.

آصفری افزود: دولت به دنبال اداره کشور تنها از طریق مذاکرات نیست، بلکه خنثی‌سازی تحریم‌ها به‌طور جدی در این دولت در حال دنبال شدن است.

نماینده اراک در مجلس با اشاره به اینکه دولت لایحه دور زدن تحریم‌ها را به مجلس ارائه دهد، گفت: می‌توان از طریق دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی اقتصادی این هدف را به نتیجه رساند و بازی غربی‌ها را برای فشار به ایران پای میز مذاکره برهم زد.

کد خبر 453381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =