سند جامع مدیریت و توسعه یکپارچه گوگرد تدوین می‌شود

پروژه «مشاوره، بررسی پایش گزارش‌ها و همکاری در تحلیل‌های‌ فنی و اقتصادی به‌منظور تدوین سند جامع مدیریت و توسعه یکپارچه گوگرد» در نشست شورای پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت تصویب شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، با توجه به مشکلات کنونی تولید گوگرد در ایران، روند روزافزون افزایش مقدار تولید گوگرد در کشور، نبود وجود بازار تضمین‌شده برای گوگرد خام و نیاز به تولید پایدار گاز لزوم سامان دادن به مقوله گوگرد در کشور را به‌خوبی نشان می­‌دهد.

همچنین با توجه به افزایش مقدار گوگرد تولیدی کشورهای دیگر و به ویژه کشورهای همسایه ایران و محدود بودن بازار مصرف جهانی، مشخص است که نمی‌توان فقط بر صادرات گوگرد خام تکیه کرد که به همین منظور در پروژه «تدوین سند جامع مدیریت و توسعه یکپارچه گوگرد» سعی بر آن است که راهکارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و طولانی‌مدت برای غلبه بر مشکلات موجود تدوین و ارائه شود.

در این پروژه چندفعالیت اصلی مانند شناسایی مشکلات زنجیره ارزش گوگرد در ایران، الگوبرداری از مدل‌های مناسب (Benchmarking) در صنعت گوگرد، شناسایی و تحلیل زنجیره ارزش گوگرد و شناسایی ذی‌نفعان آن، تحلیل روند، تدوین راهبردها و ترسیم نقشه راه بهینه توسعه زنجیره ارزش گوگرد، مطالعات فنی و اقتصادی اولیه فرآیندهای تولید محصولات منتخب گوگردی در دستور کار قرار گرفته است.

 تکنیک‌های جمع­‌آوری میدانی اطلاعات، کسب نظرات از طریق طراحی پرشسنامه‌ها و رجوع به منابع و پروژه‌های پیشین از جمله روش‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده در این پروژه هستند.

در پروژه حاضر کارشناسان پژوهشگاه صنعت نفت قرار است با تکیه بر سوابق و دانش قبلی به امور پژوهش، توسعه و فناوری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان کارفرما و  پژوهشکده سیاست‌گذاری و تحلیل راهبردی آیندگان به‌عنوان مجری این پروژه برای تدوین سند جامع مدیریت و توسعه یکپارچه گوگرد، مشاوره‌های مورد نیاز را ارائه کنند و از سوی دیگر در موارد خاص، به‌منظور تهیه اطلاعات و گزارش‌های لازم محققان پژوهشگاه با آنان همکاری خواهند کرد.

گفتنی است تولیدکنندگان گوگرد در کشور، همه نهادهای مدیریتی مرتبط و بخش خصوصی می‌توانند از نتایج و خروجی این پروژه بهره‌مند شوند.

کد خبر 453444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =