روزهای پرکار وزارت نفت در بهمن‌ماه تبیین شد

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تبیین روزهای پرکار وزارت نفت در بهمن‌ماه گفت: در دولت سیزدهم قرارداد توسعه هفت میدان نفتی و گازی با شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار امضا شده است.

به گزارش شانا به نقل از رادیو گفت‌وگو، علی فروزنده با بیان اینکه وزارت نفت دو هفته گذشته روزهای پرکار و پرفشاری را پشت‌سر گذاشته است، افزود: در هفته گذشته با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح و آغاز به‌کار پروژه‌های مختلف در حوزه‌های گازرسانی و انتقال گاز و پتروشیمی با ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان را داشتیم. از این مقدار ۱۶ هزار میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌ها و ۲۴ هزار میلیارد تومان برای آغاز به کار پروژه‌های جدید بود. 

وی با اشاره به بهره‌مندی ۳۱ استان کشور از مواهب پروژه‌های گازرسانی بیان کرد: یکی از نخستین سفرهای استانی رئیس‌جمهوری به استان خراسان جنوبی انجام و مصوب شد به ۱۶۹ روستای استان گازرسانی شود که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی که همکاران در این استان انجام دادند، به جای یک تا دو سال، ظرف پنج‌ماه این هدف محقق شد و موفق شدیم با حضور رئیس‌جمهوری از این پروژه‌ها بهره‌برداری کنیم. پروژه‌های گازرسانی تقریباً در دو سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری و اتمام می‌رسند و جایی در کشور باقی نخواهد ماند که به گاز دسترسی نداشته باشد. 

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست اشاره و اظهار کرد: این نمایشگاه با دو برابر ظرفیت پارسال و با استقبال بسیار گسترده شرکت‌های داخلی و بازدیدکننده‌های خارجی برگزار شد. تعداد زیادی از سفرای کشورهای خارجی، تجار و صنعت‌گران خارجی در نمایشگاه برای مبادله با همتایان ایرانی خود حضور پیدا کردند. 

فروزنده تصریح کرد: این نمایشگاه در شرایط تحریمی کشور نشان داد صنایع پایین‌دستی نفت بسیار رونق دارند و آماده جهش و همکاری‌های بین‌المللی نیز هستند که بی‌شک برای کشور مزایای فراوانی خواهند داشت.  

وی به برنامه‌های وزارت نفت برای بخش‌های بالادست و پایین‌دست اشاره و تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون قرارداد توسعه هفت میدان نفتی و گازی با شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار امضا و هم‌زمان برای توسعه بخش پایین‌دست تلاش بسیار زیادی انجام شده است که از مسیر احداث پتروپالایشگاه‌های جدید مانع‌زدایی شود تا این پتروپالایشگاه‌ها آغاز به جذب سرمایه کنند.

کد خبر 453445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =