اهداف عرضه اوپک‌پلاس با تولید واقعی بسیار فاصله دارد

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی خواستار کاهش فاصله عرضه تعهدشده ائتلاف اوپک‌پلاس و تولید واقعی آنها شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، فاتح بیرول امروز (چهارشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک‌پلاس باید شکاف بین اهداف تولید نفت خود و تولید واقعی را کاهش دهند.

وی افزود: میان اهدافی که کشورهای اوپک‌پلاس از نظر سطح تولید تعیین می‌کنند و آنچه امروز تولید می‌شود، تفاوت معناداری وجود دارد.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی تصریح کرد: کاهش این شکاف برای ائتلاف اوپک‌پلاس مهم است و امیدواریم نفت بیشتری را به بازار عرضه کند.

تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک‌پلاس همسو با تسهیل توافق کاهش عرضه هدف تولید خود را از ماه اوت پارسال تاکنون ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده‌اند، با این حال، آنها بارها و بارها نتوانسته‌اند به این اهداف برسند، زیرا بعضی از تولیدکنندگان در تلاش برای بازگرداندن تولید هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که ائتلاف اوپک‌پلاس در ماه ژانویه تنها ۹۰۰ هزار بشکه در روز از اهداف تولید خود را محقق کرده است.

قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) پس از تجربه افت بیش از ۳ درصدی در روز معاملاتی پیشین (سه‌شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه)، پس از ارزیابی سرمایه‌گذاران از تأثیر کاهش تنش بین روسیه و اوکراین بر توازن محدودیت عرضه جهانی نفت خام و در عین حال بهبود تقاضای سوخت ارزیابی، اندکی افزایش یافت.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در حاشیه نمایشگاه و همایش بین‌المللی نفت مصر در جمع خبرنگاران گفت: قیمت‌های جهانی نفت خام اکنون به جای تأثیر کمبود اساسی سوخت که افزایش سریع تولید ائتلاف اوپک‌پلاس - تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک - را توجیه می‌کند، تحت تأثیر تنش بین روسیه و غرب افزایش می‌یابد.

کد خبر 453506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =