خبرسازی کذب درباره حضور نیروهای امنیتی چین در پروژه‌های نفتی ایران

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام کذب و جعلی بودن خبر حضور ۵ هزار نیروی امنیتی چین برای حضور در حاشیه اجرای پروژه‌های نفت و گاز ایران، اعلام کرد: انتشار این‌گونه شایعات با موفقیت‌های چند ماه اخیر در زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌ و افزایش خیره‌کننده صادرات نفت با توافق‌هایی که با مشتریان خارجی حاصل شده است، بی‌ارتباط نیست.

به گزارش شانا، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی روزهای اخیر دوباره شایعه تکذیب‌شده‌ای درباره حضور ۵ هزار نیروی امنیتی چین برای حضور در حاشیه اجرای پروژه‌های نفت و گاز از سوی شرکت‌های چینی منتشر شده است. این خبرسازی ناشیانه پیش از این هم توسط تجار حامی دولت گذشته مطرح و تکذیب شده بود و این بار هم به نقل از منابع رسانه‌ای حوزه نفت و گاز انگلیس، پخش شده است. بعضی جریانات نیز با وجود علم به کذب بودن چنین شایعه‌هایی با اهداف خاصی به این خبرسازی‌ها دامن می‌زنند.

وزارت نفت ضمن اعلام کذب و جعلی بودن چنین خبری، اعلام می‌کند انتشار این‌گونه شایعات با موفقیت‌های چند ماه اخیر در زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌ و افزایش خیره‌کننده صادرات نفت ایران با توافق‌هایی که با مشتریان خارجی حاصل شده است، بی‌ارتباط نیست.

این شایعه و شایعات مشابه در وهله نخست از سوی بعضی کشورهای سلطه‌جو برای تخریب روابط ایران با دیگر کشورهای جهان طراحی می‌شود و سپس از سوی جریان‌هایی که پیش از این مدعی ناتوانی کشور در پیگیری روند توسعه بدون پذیرش بی‌چون و چرای خواسته‌های ظالمانه غربی‌ها بودند، در داخل کشور ضریب داده می‌شود.

طراحان و منتشرکنندگان این شایعه‌ها ضمن تلاش برای ذبح منافع ملی به پای منافع شخصی و جریانی، تلاش می‌کنند توفیق‌های دولت در جذب سرمایه  و افزایش صادرات نفت را به امور کذب و موهومی همچون پذیرش ۵ هزار نیروی امنیتی چین ربط دهند.

این احتمال نیز مطرح است که هدف از انتشار این شایعه‌ها این باشد تا دولت مجبور شود بخشی از اقدام‌ها و طراحی‌های خود در افزایش صادرات نفت را افشا کند که البته وزارت نفت با رعایت مصالح ملی کشور، هیچ‌گاه مجاری خنثی کردن تحریم‌ها را برملا نخواهد کرد اما نتیجه افزایش خیره‌کننده صادرات نفت نسبت به دوره پیش و بازگشت منابع ارزی آن، خود را در نزول تدریجی قیمت ارز نشان داده است.

کد خبر 453520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =