صادرات قابل توجه کود اوره پتروشیمی شیراز به برزیل

مدیرعامل پتروشیمی شیراز از صادرات مقدار قابل‌توجهی از کود اوره تولیدی این شرکت به برزیل در سال گذشته میلادی خبرداد و اعلام کرد که این رقم قابل افزایش است.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی شیراز، ترزا کریستینا، وزیر کشاورزی برزیل به همراه سفیر این کشور و هیئت همراه متشکل از بازرگانان برزیلی در سفر به استان فارس از شرکت پتروشیمی شیراز، نخستین پتروشیمی کشور بازدید و در نشستی با امین امرائی، مدیرعامل این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.

امین امرائی، مدیرعامل پتروشیمی شیراز در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد و توانایی‌های شرکت پتروشیمی شیراز و تازه‌ترین دستاوردها در زمینه تولید محصولات این شرکت پرداخت و اعلام کرد: در سال گذشته میلادی مقدار قابل توجهی از محصول کود اوره تولیدی این شرکت به کشور برزیل صادر شده است که قابل افزایش نیز خواهد بود.

وی افزود: این شرکت افزون بر تولید کود اوره، توان تولید و صادرات کود مایع UAN به‌عنوان محصولی با کیفیت و عملکرد بهتر نسبت به کود اوره را دارد.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز ادامه داد: پتروشیمی شیراز به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید و صادرات می‌تواند نقش مؤثری در صادرات کودهای کشاورزی به کشورهای مختلف از جمله برزیل داشته باشد.

وزیر کشاورزی برزیل نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از تعاملات موجود بین دو کشور و قدردانی از مسئولان ایرانی که نگاه سازنده‌ای به ارتقای روابط تجاری بین ایران و برزیل دارند، ظرفیت‌های ویژه موجود در ایران از جمله تأمین کود اوره کشاورزی مورد نیاز برزیل را موضوع بااهیمتی دانست که مطمئناً در افزایش مراودات تجاری و افزایش سطح همکاری دو کشور مؤثر خواهد بود.

در این نشست، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست‌ مجلس شورای اسلامی، جلال رشیدی، نماینده مرودشت در مجلس و مجتبی دهقانپور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس حضور داشتند.

صادرات محصولات پتروشیمی نظیر کودهای شیمیایی و محصولات فرآوری‌شده کشاورزی، همچنین تأمین نهاده‌های دامی از اهداف اصلی سفر وزیر کشاورزی برزیل به ایران است که به افزایش تراز تجاری دو کشور منجر خواهد شد.

کد خبر 453555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =