تعمیر اساسی ۸ دستگاه توربین صنعت انتقال برای نخستین بار در ایران

مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: برای نخستین بار در کشور و با صرفه‌جویی ۱۵۰ میلیارد تومانی، چهار دستگاه توربین زیمنس SGT ۱۰۰ و چهار دستگاه توربین سولار تاروس ۶۵۰۲ با قطعات داخلی تعمیر اساسی شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، ابوالقاسم زمانی در این باره گفت: تعمیرات اساسی توربین‌ها در گذشته با قطعات خارجی انجام می‌شد که به‌دلیل تحریم‌ها همواره مشکلاتی بر سر راه تأمین قطعات توربین‌ها وجود داشت، اما خوشبختانه اکنون قطعات توربین‌های زیمنس و سولار با حمایت از تولیدکنندگان در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی افزود: حمایت و اعلام نیاز شرکت به تولیدکنندگان سبب شده تاکنون چهار شرکت داخلی نیز اکچویتور برقی تولید کنند و در تلاش هستیم شرکت‌های دیگری به سازندگان اکچویتور داخلی اضافه شوند.

مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت به ساخت ۳۶ دستگاه محفظه احتراق تولید داخلی اشاره و اظهار کرد: توربین‌های سولزر که در خط مارون کار می‌کنند، اهمیت بسیار بالایی برای شرکت دارند، اما به‌دلیل قدیمی بودن، تأمین قطعات آنها به‌سختی انجام می‌شود.

زمانی با تأکید بر اینکه خوشبختانه اکنون همه قطعات این توربین‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: چهار شرکت نیز برای ساخت محور این توربین‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: مجموع اقدام‌های برای تأمین قطعات مورد نیاز در داخل کشور، صرفه‌جویی حدود ۱۵۰ میلیارد تومانی را برای شرکت به همراه داشته است.

کد خبر 453825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =