پتروشیمی لردگان ۵۰ قرارداد با شرکت‌های ایرانی امضا کرده است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان از امضای ۵۰ قرارداد همکاری با شرکت‌های ایرانی از زمان راه‌اندازی این مجتمع تاکنون خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس، محسن محمودی، در تشریح امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری این شرکت با شرکت‌های داخلی که شامگاه سه‌شنبه (سوم اسفندماه) در حاشیه سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی برگزار شد، گفت: لردگان یک پتروشیمی تحریمی است و این مجتمع در شرایط محدودیت‌های بین‌المللی با توان و اتکا به متخصصان داخلی راه‌اندازی شد و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: کمپرسور دی‌اکسیدکربن یک نمونه تجهیز تحریمی بود که شرکتی در داخل کشور سابقه تغییر طراحی آب‌بندهای گازی این کمپرسور را نداشت که شرکت پتروشیمی لردگان به توانمندی شرکت‌های داخلی اعتماد کرد و با پذیرش ریسک آن، این کار را به شرکت ایرانی «پرتو صنعت پاژ» واگذار کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان ادامه داد: بنابراین امروز تفاهم‌نامه اقلام یدکی کمپرسور دی‌اکسیدکربن لردگان با شرکت «پرتو صنعت پاژ» امضا شد. لردگان پیش از این نیز قراردادهایی با شرکت پرتو صنعت پاژ داشته است که در مجموع هم‌اکنون حدود یک میلیون یورو قرارداد با این شرکت دارد.

محمودی همچنین به توانمندی‌های شرکت ایرانی «آرسن» اشاره و اظهار کرد: همچنین امروز تفاهم‌نامه‌ای با این شرکت به منظور تأمین اقلام یدکی مکانیکال سیل‌های پمپ‌های شرکت پتروشیمی لردگان به ارزش حدود ۳۰۰ هزار یورو امضا شد.

وی از امضای ۵۰ قرارداد با شرکت‌های توانمند ایرانی از ابتدای راه‌اندازی این شرکت خبر داد و گفت: مواد شیمیایی ضدخوردگی، ولو، واشر، کمپرسور، مکانیکال سیل و ... از جمله این قراردادها هستند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با اشاره به اینکه این شرکت هم‌اکنون روزانه حدود ۲۴۰۰ تن اوره تولید می‌کند، گفت: پتروشیمی لردگان افزون‌بر اینکه سهمیه جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی را تأمین می‌کند، ماه گذشته ۶۲ هزار تن و در بهمن‌ماه ۷۰ هزار تن صادر کرده و از ماه گذشته یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات جامد در هلدینگ خلیج فارس شده است.

محمودی با بیان اینکه برنامه تولید امسال شرکت پتروشیمی لردگان محقق شده است، ادامه داد: این شرکت در سه ماه اخیر، ماهانه ۲۰ میلیون دلار ارز به سامانه نیما عرضه کرده است.

سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش، از دوم اسفندماه امسال به مدت سه روز به میزبانی منطقه آزاد کیش دایر است.

کد خبر 453895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =