افزایش قیمت نفت با کاهش نگرانی‌ها درباره عرضه تعدیل شد

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۸ و ۱۴ دقیقه امروز (چهارشنبه، چهارم اسفندماه) با ۳۰ سنت افزایش به ۹۷ دلار و ۱۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا هم با ۳۰ سنت افزایش به ۹۲ دلار و ۲۱ سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز از دهلی‌نو، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز سه‌شنبه (سوم اسفندماه)، ۹۶ دلار و ۸۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۹۱ دلار و ۹۱ سنت بود، قیمت این دو شاخص نفت خام روز گذشته به ترتیب به ۹۹ دلار و ۵۰ سنت برای هر بشکه و ۹۶ دلار برای هر بشکه رسیده بود.

روند افزایشی قیمت نفت امروز و پس از آنکه در معاملات پیشین به بالاترین سطح در هفت سال اخیر رسید، کمی تعدیل شد زیرا مشخص شد که موج نخست تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه روسیه به‌دلیل اعزام نیروهای مسکو به شرق اوکراین، عرضه نفت را مختل نمی‌کند.

همزمان، بازگشت احتمالی نفت ایران به بازارهای جهانی، در شرایطی که تهران و قدرت‌های جهانی در آستانه احیای توافق هسته‌ای قرار دارند، قیمت‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داد.

واندانا هری، بنیانگذار مؤسسه تحلیل بازار نفت واندا اینسایتز در این باره گفت: متحدان ناتو در حال خودداری از بعضی از اقدام‌های تنبیهی برای حفظ قدرت چانه‌زنی خود هستند که نشان می‌دهد امیدی برای دیپلماسی باقی مانده است، توافق هسته ای ایران همچنان یک احتمال است و امکان رخ دادن آن وجود دارد.

وی افزود: این دو عامل افزایش قیمت نفت را محدود نگه می‌دارد و مانع رسیدن قیمت نفت خام برنت به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه می‌شود.

کد خبر 453896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =