بومی‌سازی ۷ هزار قطعه با حمایت پالایشگاه بندرعباس و تکیه بر توان داخلی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنایع پالایشی و پتروپالایشی از دستاوردهای مثبت در مشارکت و همکاری با تولیدکنندگان داخلی و حمایت از دانش‌بنیان‌ها خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، هاشم نامور در حاشیه سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با اشاره به دستاوردهای پالایشگاه بندرعباس در سال‌های اخیر در توجه به ساخت داخل و همکاری با سازندگان ایرانی گفت: با پیگیری‌ها و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های این پالایشگاه، تاکنون ۷ هزار قلم کالا برای نخستین‌بار و با مهندسی معکوس، بدون نقشه اولیه و تنها با تکیه بر دانش و توان متخصصان شرکت پالایش نفت بندرعباس و سازندگان ایرانی ساخته و استفاده شده ‌که صرفه‌جویی هزار و ۲۳۶ میلیارد ریالی را به همراه داشته است.

وی افزود: مطابق با حرکت در مسیر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و با اعتماد به سازندگان داخلی برای تأمین قطعات و کالاهای مورد نیاز، تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ قلم کالا نیز از تولیدکنندگان و سازندگان داخل کشور خریداری و تأمین شد که سه هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی به‌همراه داشته است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: حمایت از توان ساخت داخل از راهبردهای داخلی شرکت پالایش نفت بندرعباس است که بر حفظ منابع و صیانت از سرمایه‌های ملی و انتخاب روش‌های مؤثر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با هدف ایجاد بهبود در فرآیندهای عملیاتی و استمرار تولید تأکید دارد و در همین زمینه واحد پشتیبانی ساخت داخل با نگاه بومی‌سازی تجهیزات و قطعات برای رسیدن به خودکفایی و قطع وابستگی، با حمایت و بهره‌گیری از توان بالقوه صنایع و سازندگان توانمند کشور در پالایشگاه بندرعباس ایجاد شده است.

نامور تصریح کرد: استمرار تولید فرآورده‌های نفتی با کیفیت از اهداف اصلی ماست و در این زمینه برای مقابله با تحریم‌های ناعادلانه به‌ویژه در بخش صنعت نفت و گاز، حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی با هدف انتقال و بومی‌سازی فناوری‌های مورد نیاز ضروری است. 

وی اجرای پروژه‌های خلاقانه برای رفع موانع تولی، ارتقای فرآیندها و کاهش هزینه‌های تولید، حمایت از دانش‌بنیان‌ها در طراحی، ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاهی و برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه و حمایت از پروژه‌های دانشجویی مرتبط با فعالیت‌های پالایشگاه بندرعباس را از اقدام‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید برشمرد.

نشست با مدیران عامل بانک‌ها با هدف جلب مشارکت آنها در طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه نفت بندرعباس و دیدار با دانش‌بنیان‌ها و تولیدکنندگان داخلی به‌منظور تأمین تجهیزات مورد نیاز و اقلام قابل ساخت پالایشگاهی از دیگر برنامه‌های نامور در نمایشگاه ساخت داخل بود.

انتقال دانش فنی، انجام خدمات مهندسی، تولید مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها، قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی، ارائه خدمات تعمیر و نگهداری و بازرسی فنی، حمایت و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش با حضور ۳۵۰ شرکت و بنگاه اقتصادی فعال در عرصه‌های «پتروپالایشی، پتروشیمی و پالایشی»، «سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیم» و «شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها» در نمایشگاه بین‌المللی جزیره کیش امروز (چهارشنبه، چهارم اسفندماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 453913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =