کاهش ۴۰ درصدی صنایع آلاینده در بخش پتروشیمی

مشاور اجتماعی مدیرعامل و رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تعداد واحدهای آلاینده در صنعت پتروشیمی در سه سال گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، علی ربانی، امروز (یکشنبه، هشتم اسفندماه) در سومین نشست شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی با تشریح عملکرد شرکت‌های پتروشیمی در حوزه‌های مختلف اجتماعی گفت: شرکت‌های پتروشیمی فعالیت‌های آموزشی، ورزشی، توانمندسازی، درمانی، خدماتی، عمرانی، مذهبی و هنری و زیست محیطی بسیار همسو با عمل به مسئولیت اجتماعی انجام داده و می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه صنایع آلاینده افزون بر اینکه نارضایتی عمومی ایجاد می‌کند، جریمه‌ای معادل یک درصد از فروش آن واحد را هم شامل می‌شود، افزود: تعداد صنایع آلاینده در صنعت پتروشیمی در سه سال گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: ظرفیت صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه  هشتم توسعه دو برابر می‌شود که با توجه به پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد دلاری لازم، بنابراین ۳.۲ میلیارد دلار یعنی حدود چهار درصد باید در حوزه اجتماعی سرمایه‌گذاری شود.

سومین نشست شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی و رؤسای شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس و ماهشهر برگزار شد.

در این نشست بودجه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی برای سال ۱۴۰۱ به مقدار یک هزار میلیارد تومان تصویب شد که در صورت نیاز قابلیت افزایش دارد. افزون‌ بر این، از کتاب «استراتژی‌های مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی» نیز در این نشست رونمایی شد.

کد خبر 454053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =