گفت‌وگوهای ریاض و پاریس بر سر تحولات بازارهای انرژی

ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهوری فرانسه درباره تأثیرهای بحران اوکراین بر بازار انرژی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، شبکه خبری اخباریه روز یکشنبه (هشتم اسفندماه) گزارش داد که محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه دیروز درباره تأثیر بحران اوکراین بر بازارهای انرژی گفت‌وگو کردند.

این شبکه تلویزیونی دولتی افزود: بن‌سلمان در تماسی تلفنی با مکرون بر تمایل عربستان به ثبات و تعادل بازارهای نفت و تعهد این کشور به توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) تأکید کرده است.

قیمت نفت روز پنجشنبه (ششم اسفندماه) با شروع این تهاجم افزایش یافت که نشان‌دهنده اهمیت روسیه در بازارهای انرژی بود. قیمت نفت خام برنت به بالاترین حد خود در هفت سال اخیر یعنی نزدیک به ۱۰۶ دلار برای هر بشکه رسید و پس از آن در کمتر از ۱۰۰ دلار برای هر بشکه ثابت شد.

قیمت نفت امروز هم با تشدید تحریم‌ها علیه روسیه در پی تهاجم روسیه به اوکراین دوباره افزایش یافت که به‌نوبه خود سبب شد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، بازدارندگی هسته‌ای کشورش را در حالت آماده‌باش قرار دهد.

وزیران نفت و انرژی اوپک و متحدانش که توافق کردند از ماه اوت ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت خود بیفزایند، روز چهارشنبه (۱۱ اسفندماه) درباره افزایش تولید در ماه آوریل تصمیم‌گیری می‌کنند.

کد خبر 454126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =