افزایش همکاری‌های انرژی ایتالیا و قطر در پی بحران اوکراین

وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که رم در پی بحران اوکراین، به‌دنبال افزایش همکاری‌های خود در زمینه انرژی با دوحه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لوئیجی دی مایو روز شنبه (۱۴ اسفندماه) برای گفت‌وگوهای دو روزه به‌منظور تقویت همکاری‌های انرژی به قطر رفت، این سفر همسو با تلاش‌های رم برای تأمین منابع گازی جدید با توجه به بحران اوکراین است.

دفتر ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که همسو با تلاش ناگهانی برای تقویت روابط با این کشور غنی از گاز خلیج فارس، دراگی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت وگو کرد که مسئله انرژی در دستور کار قرار داشت.

تهاجم روسیه به اوکراین سبب تحریم‌های گسترده غرب شده است که  این مسئله خطر کمبود گاز، خاموشی و افزایش بیشتر قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

ایتالیا در معرض خطر بیشتری است، زیرا این کشور برای تولید ۴۰ درصد برق خود از گاز استفاده می‌کند و بیش از ۹۰ درصد گاز مورد نیاز خود را وارد می‌کند، پارسال ۴۰ درصد از واردات گاز این کشور از روسیه بود و دولت ایتالیا اعلام کرده است قصد دارد اتکای خود به مسکو را کاهش دهد.

دی مایو روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: در تلاش هستیم موجودی گاز خود را در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت افزایش دهیم تا از هرگونه باج‌گیری اجتناب کنیم و جایگزین‌هایی برای گاز روسیه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید به‌سرعت عمل کنیم تا آثار بالقوه اقتصادی این جنگ را که توسط دولت روسیه به راه افتاده است متوقف و از خانواده‌ها و مشاغل ایتالیایی محافظت کنیم.

کد خبر 454343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =