پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت شیمیایی بهداش قرارداد همکاری امضا کردند

قرارداد واگذاری دانش فنی و تجاری‌سازی پودر زئولیت ۱۳ϰ میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت شیمیایی بهداش با هدف توسعه همکاری‌های مشترک و تجاری‌سازی این فناوری امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، واگذاری دانش‌ فنی و تجاری‌سازی پودر زئولیت ۱۳ϰ (گریدهای LSX و MSX) و غربال مولکولی مورداستفاده در واحدهای MRU براساس فرمولاسیون و دانش فنی پژوهشگاه و زیرساخت‌های تولیدی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، بازاریابی، مالی و بازرگانی توسعه‌دهنده از مفاد این قرارداد به شمار می‌آید.

براساس این گزارش، شرکت شیمیایی بهداش به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده کاتالیست و مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع شوینده کشور دارای زیرساخت‌های لازم برای تولید انواع پودرهای زئولیتی، شکل‌دهی و تولید انواع غربال‌ مولکولی، زئولیتی و فرآوری مواد اولیه مورد نیاز (سیکلیکات و آلومینات سدیم) به شمار می‌آید.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه امضای این قرارداد به نقش پژوهشگاه در توسعه فناوری اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت همواره به‌عنوان مرکزی تحقیقاتی، توسعه فناوری را به‌عهده دارد، اما از سوی دیگر تجاری‌سازی و ورود فناوری به بازارهای داخلی و خارجی به‌عهده صنایع بزرگ است.

وی ادامه داد: شرکت بهداش یکی از مجموعه‌های باسابقه در صنعت شیمیایی در کشور است که توانسته با خدماتی که به کشور ارائه می‌دهد نقش مهمی را برای قطع وابستگی کشور ایفا کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به حوزه فعالیت‌های جدید شرکت بهداش نیز اشاره و تصریح کرد: به‌تازگی این مجموعه در زمینه تولید برخی کاتالیست‌ها، جاذب‌ها و مواد شیمیایی اقدام‌های مؤثری را انجام داده است و امیدواریم همکاری مشترکی که میان پژوهشگاه صنعت نفت و این شرکت برای تجاری‌سازی فناوری شکل گرفته است مقدمه‌ای برای استفاده گسترده از امکانات شرکت بهداش همسو با اهداف پژوهشگاه باشد.

توفیقی با بیان‌ اینکه پژوهشگاه صنعت نفت نیز از گذشته در زمینه تولید جاذب‌ها و مواد شیمیایی فعال بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه پژوهشگاه صنعت نفت توانسته است در این زمینه دانش‌های فنی متعددی را تولید کند و همکاری با شرکت بهداش جزو نخستین همکاری‌های این دو مجموعه است که قرار است در این همکاری تجاری‌سازی زئولیت ۱۳ϰ که کاربرد بسیار زیادی در صنعت گاز دارد در دستور کار قرار گیرد.

این قرارداد میان جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، داود عابدی آملی، رئیس هیئت مدیره شرکت شیمیایی بهداش، پیام شاه‌علی مدیرعامل شرکت شیمیایی بهداش امضا شد.

خبرنگار: حمید شاکری‌راد

کد خبر 454488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =