آینده جمهوری اسلامی در بازار انرژی مستلزم فهم روندهاست

سرپرست مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با بیان اینکه هدف این مجموعه اندیشکده‌ شدن است، تأکید کرد که آینده جمهوری اسلامی در بازار انرژی مستلزم فهم روندهاست.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدصادق جوکار امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه) در آیین گشایش و امضای تفاهم‌نامه تأسیس خانه گاز ایران گفت: اکنون از بیش از ۱۱ هزار اندیشکده جهانی در حوزه‌های مختلف، رتبه مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی ۱۴۳ است.

وی با بیان اینکه جهان امروز در حوزه انرژی جهان اندیشکده‌هاست، افزود: تحلیل راهبردی حوزه انرژی ویژگی‌هایی دارد که بدون نگاه اندیشکده‌ای نمی‌توان آن را تحلیل کرد.

سرپرست مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی تصریح کرد: این حوزه از لحاظ معرفت‌شناسی بسیار چندرشته‌ای است که فقط اندیشکده‌ها توانایی تبیین موضوعات مطرح‌شده در آن را دارند.

جوکار اظهار کرد: از سویی روش‌شناسی در اندیشکده‌ها برخلاف دانشگاه‌ها دوگانه است و خروجی اندیشکده‌ها گزارش‌های راهنماست.

وی ادامه داد: هدف ما این است که مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به سمت اندیشکده‌ بودن گرایش یابد، یعنی کارها متناسب با محیط اجرا انجام شود، همسو با این موضوع ظرفیت‌هایی مانند پایش هوشمند نیز در مؤسسه ایجاد شد.

سرپرست مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با اشاره به حمایت وزیر نفت از رویکرد جدید مؤسسه گفت: آینده از آنِ کسانی است که بتوانند آینده را بفهمند و آینده جمهوری اسلامی در بازار انرژی مستلزم فهم روندهاست.

کد خبر 454538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =