۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
  • کد خبر: 454567
قبوض گاز کوره‌داران در خراسان رضوی تعدیل شد 

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: با اصلاح قانون و محاسبه گازبهای کوره‌های آجرپزی مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان حاصل از تعدیل گازبها قبوض صادر شده از ابتدای امسال تاکنون در حساب کوره‌داران آجرپزی این استان منظور و تعدیل شده است.

به گزارش شانا، حسن افتخاری اظهار کرد: مطابق بند(ط) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشوری، تعرفه گازبهای مشترکان صنعتی تابعی از نرخ خوراک پتروشیمی   تعیین می‌شود که براساس این قانون قیمت تعرفه کوره‌های آجرپزی از ابتدای امسال برمبنای ۱۰ درصد قیمت متوسط خوراک گاز تحویلی به شرکت‌های پتروشیمی محاسبه شده بود.

وی با بیان اینکه با استفساریه بند(ط) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰، کوره‌های آجرپزی از شمول این بند خارج شده و تعرفه آنها در سال ۱۴۰۰ مطابق تعرفه کسب و خدمات تجاری بازنگری و محاسبه شد، افزود: براساس این استفساریه که در  اسفندماه امسال ابلاغ شد، گازبهای کوره‌داران با تعرفه بخش کسب و خدمات تجاری به قیمت ۱۴۹۵ ریال در هر مترمکعب مصرف محاسبه و در مجموع مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان حاصل از تعدیل گازبها  در حساب این گروه از مشترکان در استان خراسان رضوی منظور شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی سیاست وزارت نفت و شرکت گاز را حمایت و پشتیبانی از تولید اعلام کرد و گفت: تاکنون دو هزار واحد تولیدی و صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در استان با هزینه‌ چهار هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز به صورت یارانه‌ای گازرسانی شده که این مهم سبب صرفه‌جویی سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع شده است.

به گفته افتخاری، جایگزینی گاز در صنعت به جای دیگر سوخت‌های فسیلی سبب کاهش بهای تمام‌شده کالا، حفظ محیط زیست، رشد و شتاب اقتصادی و ایجاد کار و اشتغال می‌شود.

وی تصریح کرد: سامانه خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز استان خراسان رضوی با شماره ۱۵۹۴ آماده راهنمایی تولیدکنندگان درباره نحوه بهره‌مندی از گاز طبیعی است.

کد خبر 454567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =