۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
  • کد خبر: 454680
افزایش سرمایه «فارس» تصویب شد

سرمایه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با موافقت مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت‌، به ۴۸ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مجمع عمومی فوق العاده این شرکت با حضور ۷۹.۶ درصد سهامداران و ارکان مجمع در سالن اجتماعات شرکت تشکیل شد.

بیژن چگنی، رئیس هیئت مدیره فارس به‌عنوان رئیس این مجمع با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان (عج)، این افزایش سرمایه را همسو با هزینه‌های انجام شده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در پروژه‌های این گروه اعلام کرد.

در ادامه این مجمع گزارش حسابرس قانونی قرائت شد.

سعید محبی‌فرد، معاون مالی و سرمایه‌گذاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس،‌ گفت: این افزایش سرمایه برای مخارج سرمایه‌ای است که در هلدینگ انجام شده، در سال مالی گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان صرف افزایش پرتفوی شرکت شده، ۷ هزار میلیارد تومان در شرکت‌های زیرمجموعه گروه برای طرح‌ها افزایش سرمایه دادیم و ۳۲ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بابت بازپرداخت بدهی‌های ارزی به شرکت‌های ملی نفت و صنایع پتروشیمی هزینه کردیم که اگر این بدهی را پرداخت نمی‌کردیم امروز گروه بیش از ۴ میلیارد دلار بدهی داشت.

در ادامه موافقان و مخالف این افزایش سرمایه به طرح نظرات خود پرداختند و در نهایت با رأی‌گیری مکتوب انجام شده، افزایش سرمایه فارس از ۲۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۴۸ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته با اکثریت آرا تصویب شد.

کد خبر 454680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =