تأکید بر تقویت همکاری‌های نفت خزر و مدیریت اکتشاف

در نشست مشترک بین مدیرعامل شرکت نفت خزر و مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، درباره همکاری‌های مشترک برای توسعه فعالیت‌های صنعت نفت در شمال کشور بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، مراد کمالی، مدیرعامل شرکت نفت خزر، ضمن تشریح فعالیت این شرکت در شمال کشور با اشاره به برنامه‌های تبیین‌شده از سوی شرکت ملی نفت ایران به زیر ساخت‌های ایجاد شده در شمال کشور برای فعالیت‌های اکتشافی، توسعه‌ای و تولیدی اشاره کرد و گفت: برای تحقق اهداف صنعت نفت در شمال کشور، توسعه فعالیت‌های مطالعاتی، حفاری ساختارهای اکتشافی و بهره برداری مدنظر است که با توجه به تجربه و توانمندهای بسیار خوب مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت از همکاری و هم‌افزایی در این راستا استقبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر حفظ منافع ملی ایران در خزر اظهار کرد: پیوسته و از راه‌های مختلف همچون توسعه و به‌روزرسانی مطالعات انجام شده و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری همسو با تحقق اهداف اکتشافی، توسعه‌ای و تولیدی در خزر همسو با سیاست‌های کلان وزارت نفت گام برمی‌داریم و امیدواریم با استفاده از تجربه‌ها و توانمندی‌های دیگر شرکت‌های بالادستی صنعت نفت افق روشنی در این حوزه ترسیم شود.

در ادامه این نشست، مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به رویکرد مثبت مدیرعامل شرکت نفت خزر و تلاش‎های مجموعه همکاران در این شرکت گفت: نفت خزر جبهه مقدم صنعت نفت در شمال کشور است و نگاه ویژه به ظرفیت‌های داخلی و گسترش همکاری با شرکت‎های بالادستی صنعت نفت، از عوامل مهم تغییر رویکرد مدیریت جدید در شرکت نفت خزر است.

وی با اشاره به سوابق همکاری دو مجموعه در سال‌های گذشته اظهار کرد: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با برخورداری از متخصصان مجرب و بهره‌مندی از تجهیزات تخصصی در بخش‌های ژئوفیزیک، زمین شناسی، حفاری و خدمات یکپارچه فنی و مهندسی، برای همکاری با شرکت نفت خزر آمادگی کامل دارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تأکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر نظارت عالیه این مدیریت بر شرکت‌های زیر مجموعه در حوزه اکتشاف افزود: مدیریت اکتشاف هم نقش حاکمیتی دارد و هم بر اساس ساختار و وظایف محوله برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران در حوزه‌های اکتشافی را اجرا می‌کند.

فکور اظهار کرد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همواره پیگیر فعالیت‌ها و رفع موانع برای توسعه در نفت خزر است و بر این اساس امیدواریم با ارائه برنامه‌های جامع مطالعاتی در حوزه اکتشافی خشکی و دریا و با تصویب در شورای عالی اکتشاف، فعالیت‌های توسعه‌ای نفت خزر به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد ضمن تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری نشست‌های مستمر زمینه‌های همکاری دوجانبه به‌صورت ویژه پیگیری شود.

کد خبر 454725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =