۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
  • کد خبر: 454795
هشدار اوپک درباره چشم‌انداز تقاضای نفت

اوپک هشدار داد که جنگ اوکراین خطرهایی را برای چشم‌انداز تقاضای نفت ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز سه‌شنبه (۲۴ اسفندماه) در گزارش ماهانه اخیر خود اعلام کرد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ با چالش‌های ناشی از حمله روسیه به اوکراین و افزایش تورم در نتیجه بالا رفتن قیمت‌های نفت روبه‌روست و این مسئله احتمال بازنگری کاهش برآورد تقاضای نفت در سال جاری میلادی را افزایش می‌دهد.

قیمت‌های نفت در ماه جاری میلادی در پی تشدید تحریم‌های غرب علیه مسکو به‌دلیل حمله به اوکراین و مختل شدن فروش نفت روسیه، به بالاترین قیمت از سال ۲۰۰۸ یعنی مرز ۱۳۹ دلار برای هر بشکه رسید. این مسئله سبب بیشتر شدن روند افزایشی تورم قیمت سوخت شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود تغییری در چشم‌اندازش از تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ ایجاد نکرد و اعلام کرد تقاضای نفت در سال جاری میلادی ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت. این سازمان همچنین پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت خام را افزایش داد.

اوپک که ماه پیش احتمال افزایش سریع تقاضا در سال ۲۰۲۲ را مطرح کرده بود، برآورد کرد جنگ اوکراین و ادامه نگرانی‌ها درباره همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر منفی کوتاه‌مدتی بر رشد جهانی تقاضا خواهد داشت.

بر اساس برآورد ماه گذشته اوپک، انتظار می‌رود مصرف جهانی نفت در سه‌ ماه سوم امسال از مرز ۱۰۰ میلیون بشکه در روز فراتر رود. اوپک پیش‌بینی خود از مجموع مصرف نفت در سال جاری میلادی را حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و آن را ۱۰۰ میلیون ۹۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

کد خبر 454795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =