۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
  • کد خبر: 454841
آژانس بین‌المللی انرژی: حمل‌ونقل را کاهش دهید

آژانس بین‌المللی انرژی خواستار کاهش حمل‌ونقل برای کاستن از مصرف نفت در بحبوحه کمبود عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز جمعه (۲۷ اسفندماه) از مصرف‌کنندگان در یک طرح ۱۰ ماده‌ای برای کاهش مصرف نفت از مصرف‌کنندگان خواست کمتر سفر کنند، حمل‌ونقل اشتراکی داشته باشند و آهسته‌تر رانندگی کنند، زیرا تهاجم روسیه به اوکراین نگرانی‌ها درباره عرضه را عمیق‌تر کرده است.

در طرح این نهاد - که شامل ۳۱ کشور صنعتی (به جز روسیه) می‌شود - بر فوریت مقابله با بحران عرضه ناشی از تحریم‌ها و بی‌میلی در خرید نفت روسیه تأکید شده، زیرا این بحران قیمت سوخت را افزایش داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی: حمل‌ونقل را کاهش دهید

طرح آژانس بین‌المللی انرژی برای مدیریت مصرف نفت

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد با رعایت این توصیه‌ها - که شامل محدودیت‌های سرعت کمتر، کار از خانه، روزهای بدون خودرو در شهرها، حمل‌ونقل عمومی ارزان‌تر و حمل‌ونقل اشتراکی بیشتر است - می‌توان تقاضای نفت را در مدت ۴ ماه تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

از آنجایی که بخش عمده تقاضای نفت مربوط به حمل‌ونقل است، این طرح بر چگونگی استفاده کمتر از نفت برای انتقال مردم و کالاها از نقطه‌ای به نقطه دیگر با تکیه بر اقدام‌های مشخص تمرکز دارد که پیش از این در چند کشور و شهر استفاده شده است.

طرح منتشرشده در روز جمعه، مشابه طرح دیگری است که آژانس بین‌المللی انرژی اویال ماه جاری میلادی برای کاهش اتکا به گاز روسیه ارائه و در آن اعلام کرده بود که اروپا می‌تواند واردات سوخت از روسیه را در مدت یک سال بیش از یک‌سوم کاهش دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی از دولت‌ها خواست که - نه فقط به دلایل اقتصادی، بلکه برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی - این تغییرات را به‌طور دائمی اجرا کنند.

این کاهش مستمر مصرف نفت، نه‌تنها برای بهبود امنیت انرژی کشورها، بلکه برای مقابله با تغییرات آب و هوا و کاهش آلودگی هوا نیز مهم است.

کد خبر 454841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =