موفقیت‌های پالایشگاه ایلام در زمینه‌های مختلف خیره‌کننده است

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی موفقیت‌های پالایشگاه ایلام در زمینه‌های مختلف را چشمگیر دانست، گفت: بومی‌سازی برخی قطعات مورد نیاز، وابسته نبودن به خارج، نداشتن حادثه از سال گذشته تاکنون، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کسب عناوین برتر در زمینه‌های مختلف در سایه تلاش جهادی مدیرعامل و کارکنان این واحد صنعتی محقق شده است.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه گاز ایلام، مهدی علی‌مددی در نشست با مدیرعامل و اعضای هیئت رئیسه شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه این پالایشگاه از نخستین واحدهای صنعتی است که طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد را اجرا کرده و قابل قدردانی است، اظهار کرد: این طرح با هدف برقراری عدالت، نظام‌مند و عادلانه کردن پرداخت‌ها متناسب با ارزش مشاغل برای تمامی کارکنان صنعت نفت توسط وزارتخانه ابلاغ شده است.

وی از برنامه‌ریزی مدون و ابلاغ دستورعمل‌های حوزه آموزشی، رفاهی و دیگر مزایای شغلی برای کارکنان قرارداد مدت موقت خبر داد و گفت: تولید محصولات در پالایشگاه‌های مناطق کمترتوسعه‌یافته مشکلات و چالش‌های زیادی دارد و نیازمند توجه ویژه به منابع انسانی به‌منظور بهره‌وری بیشتر این نیروها است.

معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت بر عزم وزارت نفت در حل مشکلات حوزه منابع انسانی تأکید کرد و افزود: نیروهای پیمانکاری به‌عنوان بخش مهم و حرفه‌ای این صنعت همچون دیگر کارکنان پرتلاش این وزارتخانه مورد توجه ویژه مقام عالی وزارت هستند و با توجه به اینکه ماهیت مشاغل پیمانکاری مهارت‌محور است، اظهار کرد: طرح طبقه‌بندی مشاغل این کارکنان نیز بر این اساس انجام گرفته و علاوه بر متخصصان داخلی نفت، مشاوران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این باره مشارکت کرده و در این ارتباط بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل کنونی و ساماندهی دوباره مشاغل طی چند ماه آینده انجام خواهد شد که امیدواریم سبب ارتقای سطح رضایتمندی کارکنان پیمانکاری شود.

علی‌مددی با تأکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم و وزارت نفت تفاوتی بین کارکنان با وضعیت استخدامی مختلف قائل نیست، تصریح کرد: درباره آموزش برنامه‌ریزی مدونی انجام و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

وی به نیروهای قراردادی مشمول تبدیل وضعیت شرایط ایثارگری اشاره کرد و گفت: در این باره نیز تبدیل وضعیت بر اساس مقررات اداری- استخدامی صنعت نفت انجام خواهد گرفت، به‌گونه‌ای که هم سابقه این نیروها و هم مدارک آنها لحاظ می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بخشنامه‌های ارسالی از سوی سازمان اداری - ‌استخدامی کشور برای ایثارگران اشاره و اظهار کرد: در بیشتر موارد اقدام‌های انجام شده در صنعت نفت برای جذب این قشر از جامعه در مقایسه با سازمان‌های دیگر بهتر بوده است.

معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت با اشاره به اجرای بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تبدیل وضعیت مشمولان بر اساس بخشنامه ابلاغی افزود: تاکنون بیش از ۲۳۰۰۰ نفر متقاضی برخورداری از این قانون بودند و بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده تعداد ۱۶۶۲۶ نفر تاکنون شرایط لازم برای تبدیل وضعیت را داشته‌اند که حسب موافقت مقام عالی وزارت نفت، تشریفات استخدامی آنها در شرکت‌های اصلی در حال انجام است.

علی‌مددی با بیان اینکه رعایت شرط سنی بر اساس بخشنامه‌های صادره سازمان اداری - ‌استخدامی برای ایثارگران با هر مدرک تحصیلی اعلام‌شده الزامی است، با بیان اینکه در صورت اعلام سازمان اداری - استخدامی مبنی الزامی نبودن رعایت شرط سنی برای دیگر مشمولان، همان شرایط با ابلاغ از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ملاک عمل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش ارائه‌شده در این نشست، در شرکت پالایش گاز ایلام تعداد ۴۴ نفر مشمول بند «و» و تعداد ۸۹ نفر مشمول بند «د» هستند که مجوزهای لازم برای تبدیل وضعیت آنها صادرشده و تعداد ۴۱ نفر از نظر شرط سنی واجد شرایط تبدیل وضعیت نیستند که در صورت اعلام سازمان اداری - استخدامی مبنی بر عدم الزام به رعایت شرط سنی برای همه مشمولان، همان شرایط با ابلاغ از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ملاک عمل خواهد بود.

معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت با بیان اینکه تعداد ۱۶ نفر از کارکنان پالایشگاه گاز ایلام در آزمون توانمندسازی پذیرفته شده‌اند، افزود: شرط لازم برای تبدیل وضعیت این کارکنان به قرارداد مدت‌معین وجود سمت سازمانی بلاتصدی است که در این صورت پس از انجام دیگر مراحل استخدامی از جمله گزینش، مصاحبه فنی تخصصی، طب صنعتی و سایر موارد مقرراتی، پذیرفته نهایی تلقی می‌شوند و می‌توانند به قراردادی مدت معین تبدیل وضعیت شوند.

علی‌مددی گفت: سال آینده تأمین نیروی انسانی در کل کشور از طریق فراخوان عمومی خواهیم داشت که تلاش می‌شود در آزمون آتی، نیروهای پیمانکاری، قراردادی مدت معین و موقت بتوانند در آزمون مذکور شرکت کنند.

پالایشگاه گاز ایلام برای توسعه محصولات تولیدی برنامه دارد

روح‌الله نوریان، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام نیز در این نشست از اقدام‌های معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی برای حل مشکلات حوزه نیروی انسانی وزارت نفت به برنامه‌های کلان این واحد صنعتی قدردانی کرد و گفت: توسعه محصولات گوگردی از برنامه کلان این شرکت است.

وی با اشاره به مشکلات و تنگناهای این پالایشگاه اظهار کرد: جایگزینی نیروهای تبدیل وضعیت شده، احداث مجتمع رفاهی، فرهنگی و ورزشی صنعت نفت در استان، ایجاد مراکز تخصصی آموزش در این پالایشگاه، ایجاد بهداشت و درمان مستقل استان ایلام، برنامه‌ریزی تأمین نیروی انسانی فاز ۲، تخصیص بودجه برای اجرای تعهدهای مسئولیت‌ اجتماعی از دیگر مشکلات این واحد صنعتی است.

وی از رشد ۴۱۹ درصدی تولید گاز اتان، رشد پنج درصدی تولید گوگرد و رشد ۲۳۲ درصدی گاز مایع خام در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

کد خبر 454850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =