۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱
  • کد خبر: 454892
گزیده‌های نفتی هفته

در گزیده اخبار نخستین هفته سال ۱۴۰۱ درباره تأکیدهای مقام معظم رهبری، صحبت‌های وزیر نفت درباره افزایش درآمدها، بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از استان خوزستان، تولیدی شدن میدان خشت، عبور بی‌دغدغه گازی از زمستان، افزایش مصرف بنزین در سفرهای نوروزی، ایجاد گروه‌های گلگشت برای نظارت بر سوخت‌رسانی نوروزی، تأکید بر استفاده از سرمایه بانک‌ها برای توسعه نفت از سوی نماینده مجلس، اشاره رئیس مجلس شورای اسلامی بر اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور و پایداری تعهد اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت می‌خوانیم.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌شان در سال نو تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را سبب پیشرفت در اهداف اقتصادی کشور برشمردند. ایشان در سخنرانی خود اعلام کردند که سیاست‌های جدید نشان می‌دهد که حتی با وجود تحریم نیز می‌توان در نفت پیشرفت کرد.

وزیر نفت در پیامی توئیتری، از شکسته شدن رکورد صادرات و درآمدهای حاصل از آن از آغاز دوران تحریم تاکنون خبر داد. وی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری فارس از وصول ۱۰۰ درصدی درآمدهای حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت که به کشورهایی نفت فروخته‌ایم که آمریکا حتی فکرش را هم نمی‌کرد. وزیر نفت شب ۲۸ اسفندماه نیز با حضور در صداوسیما به مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت از پیدا شدن مشتریان جدید برای نفت ایران خبر داد. وی همچنین در پیامی توئیتری، سالروز ملی شدن صنعت نفت و آغاز سال جدید را تبریک گفت.

از نفت خبر می‌رسد که محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سال جدید را با سفر به استان خوزستان و بازدید از تأسیسات نفتی آغاز کرد. وی در بازدید از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، تقویت بخش بالادست و دانش‌بنیان کردن تولید را از اولویت‌های سال جدید بر شمرد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در سالروز ملی شدن صنعت نفت، از تولیدی شدن میدان خشت به‌عنوان دومین میدان نفتی استان فارس یاد کرد. خجسته‌مهر همچنین در سفر خود به استان خوزستان بر هدف ظرفیت تولید ۴ میلیون بشکه‌ای نفت در سال ۱۴۰۱ تأکید کرد. رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، از آغاز اجرای طرح ضربتی تولید گاز و آمادگی برای بازگرداندن تولید به پیش از تحریم‌ها خبر داد.

گاز: سیدجلال نورموسوی، سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، در مصاحبه‌ای با شانا گفت که با وجود ناترازی تولید و مصرف گاز، زمستان سال ۱۴۰۰ بی‌دغدغه سپری شد.

پالایش و پخش این هفته درگیر تأمین سوخت سفرهای نوروزی بود؛ با وجود افزایش ۲۳ درصدی مصرف بنزین هم‌زمان با سفرها، کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سوخت‌رسانی روان و بدون مشکل در هفته نخست تعطیلات خبر داد. وی همچنین به ایجاد ۴۳ گروه گلگشت برای نظارت بر عملکرد جایگاه‌های سوخت‌رسانی سراسر کشور اشاره کرد.

مجلس و دولت: حسین حسین‌زاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگویی با خبرنگار شانا بر استفاده از سرمایه بانک‌ها برای توسعه صنعت نفت تأکید داشت.

در سایر اخبار نفت این هفته می‌توان توئیت رئیس مجلس را دید که در آن بر اصلاح ساختار بودجه‌ای و تفکیک بودجه عمرانی و جاری بر مبنای دستور مقام معظم رهبری به‌منظور استفاده از درآمد نفت برای سرمایه‌گذاری ساختاری تأکید شد. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز در پیامی توئیتری از ۲۰۰ اقدام مهم دولت سیزدهم یاد کرد که در این میان، سهم صنعت نفت بسیار پررنگ بود.

بین‌الملل: بر اساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، در ماه فوریه، تعهد اعضای اوپک برای کاهش تولید از ۱۲۹ درصد ماه قبل به ۱۳۶ درصد رسید. این آژانس همچنین از جهانیان خواست که مصرف سوخت خود را با کاهش حمل و نقل کاهش دهند تا از بحران انرژی دنیا عبور کنیم.

کد خبر 454892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =