افزایش ۲ برابری حمل نفت و فرآورده‌های نفتی در ۴ ماه گذشته

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کشتی‌های ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران در بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، حجت‌الله عبدالملکی در این بازدید با بیان اینکه  یکی از وعده‌هایی که ما در ایام رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی مطرح کردیم، سالم‌سازی مدیریتی مجموعه‌های اقتصادی بود، گفت: ما امروز شاهد هستیم که در نتیجه سالم‌سازی مدیریتی در شرکت ملی نفتکش ایران، میزان حمل نفت و ‌فرآورده‌های نفتی در طول ۴ تا ۵ ماه به‌طور تقریبی دو برابر شده است.

وی افزود: امروز با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران با وجود شرکت ملی نفتکش دیگر هیچ مشکلی برای حمل نفت خام و فرآورده‌های نفتی صادراتی،‌همچنین ارسال نفت خام به پالایشگاه‌ها وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این افتخار بسیار بزرگی است و همکاران ما در این شرکت پرافتخار ثابت کردند و نشان دادند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 عبدالملکی بیان کرد: شرکت ملی نفتکش این ظرفیت را دارد که مأموریت‌های بزرگ بین‌المللی را در تعاملات با کشورهای دیگر که آنها نیز در برخی مواقع درگیر تحریم هستند، انجام دهد.

وی ادامه داد: همکاران بسیار پرتلاش و مجاهدی که ما در مجموعه این ناوگان بزرگ و ارزشمند داریم می‌توانند منافع جمهوری اسلامی ایران را در بخش حمل نفت و فرآورده‌های نفتی در سطح جهان به‌طور کامل برآورده و تأمین کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپس به نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد و گفت: در زمینه توسعه ونوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش نیز مدیریت جدید این شرکت برنامه‌های خوبی را تهیه و تدوین کرده است که باید محقق شود.

عبدالملکی با بیان اینکه در حوزه حمل نفت و فرآورده‌های نفتی به ظرفیتی‌ مازاد بر ظرفیت موجود احتیاج داریم، افزود: بهترین مجموعه‌ای که می‌تواند این مأموریت ملی را انجام دهد، شرکت ملی نفتکش ایران است.

وی ادامه داد: در بالاترین سطح نظام تصمیم بر این است که این مأموریت به‌عهده شرکت ملی نفتکش قرار داده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهامداران این شرکت که صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی هستند نیز آمادگی همکاری با برنامه‌های تحولی را که از سوی مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۱ در حال پیگیری است، دارند و با سودآوری بالاتری که حاصل می‌شود، تأمین منابع مالی برای توسعه ناوگان نیز سهل‌تر اتفاق می‌افتد.

عبدالملکی همچنین با قدردانی از تلاش‌های دریانوردان شرکت ملی نفتکش ایران افزود: من به‌عنوان کارگزار کوچک در دولت از عزیزان دریانورد و خانواده‌های آنها که رنج دوری سرپرست و ‌پدر خانواده را تحمل می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه دریانوردان ما بخش عمده‌ای از سال را کنار خانواده نیستند و این جهادی است که تمامی ندارد، افزود: همکاران شرکت ملی نفتکش و مدیران این شرکت برنامه‌های رفاهی را برای کارکنان در نظر گرفته‌اند که مورد حمایت و تأکید ماست.

وی گفت: در این سفر درخواست‌هایی درباره برخورداری از مزایای شغلی، امور مربوط به سختی کار دریانوردان و موارد دیگر ارائه شد که به‌صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

امیر دشتی

کد خبر 454904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =