بیش از ۱۱ هزار مشترک جدید گاز در زنجان جذب شد

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از سهم ۶۸ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی این استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ هزار مشترک جدید به جمع مشترکان شرکت گاز زنجان اضافه شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رحیم سلیمانی‌نژاد در این باره اظهار کرد: با افزوده شدن ۱۱ هزار و ۷۱ مشترک جدید در سال ۱۴۰۰، تعداد مشترکان گاز استان به بیش از ۳۷۸ هزار و ۶۱۰ مشترک رسید.

وی با بیان اینکه پروژه‌های گازرسانی در این استان با جدیت در حال پیگیری و اجراست، تصریح کرد: در این مدت، بیش از ۲۲۰ کیلومتر شبکه انتقال، تغذیه و توزیع گاز طبیعی اجرا شده است تا این انرژی پاک و ارزان را به مناطق کم‌برخوردار زنجان برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین به تعداد انشعاب‌های نصب‌شده اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی، ۲ هزار و ۵۵۱ انشعاب نصب شده است تا کل انشعابات نصب‌شده در استان به ۱۹۷ هزار و ۳۶۵ انشعاب افزایش یابد.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه گازرسانی به روستاها و مناطق محروم تنها یک پروژه عمرانی نیست، تصریح کرد: این طرح‌ها پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی بسیاری به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمیت گاز طبیعی به‌عنوان انرژی پاک و ارزان‌قیمت که زیرساخت عمده‌ای برای صنعتی شدن بیشتر و توسعه استان است، افزود: افزایش شاخص رفاه از مهم‌ترین دستاوردهای گازرسانی به مناطق محروم روستایی است که به کاهش مهاجرت از روستاها و افزایش رضایت‌مندی مردم می‌انجامد.

کد خبر 454924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =