نهمین روز نوروز ۱۰۸ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع بیش از ۱۰۸ میلیون لیتر بنزین در کشور در نهمین روز نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

کرامت ویس‌کرمی در این باره به خبرنگار شانا گفت: مقدار توزیع بنزین کشور در روز سه‌شنبه (نهم فروردین‌ماه) ۱۰۸ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بوده است.

وی افزود: در فاصله ۱۴ روزه تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) به‌طور میانگین روزانه ۱۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا نهم فروردین ۱۴۰۰) با میانگین ۸۸ میلیون لیتر، ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا، مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای یکم تا هشتم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ به‌ترتیب ۸۹ میلیون لیتر، ۱۱۳ میلیون لیتر، ۱۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، ۱۰۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر، ۱۰۱ هزار لیتر، ۱۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، ۱۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر و ۱۰۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده است. مصرف بنزین کشور همچنین در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ با ثبت رکوردی تازه، به ۱۳۱ میلیون لیتر رسید.

مصرف بنزین کشور در مقایسه با پارسال ۲۶ درصد افزایش یافته است که به نظر می‌رسد که یکی از دلایل آن، افزایش ترددها و سفرهای درون و وبرون‌شهری به‌دلیل کاهش و کنترل شیوع کرونا در کشور است.

کد خبر 455025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =