اوپک‌پلاس برای افزایش ۴۳۲ هزار بشکه‌ای تولید برای ماه مه به توافق رسید

۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در بیست‌وهفتمین نشست خود بر سر افزایش ۴۳۲ هزار بشکه‌ای عرضه روزانه در ماه مه (اردیبهشت‌ماه - خردادماه) به توافق رسیدند.

به گزارش خبرنگار شانا، بر اساس تصمیم امروز (پنجشنبه، ۱۱ فروردین‌ماه) نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس در شرایطی که زیر فشار فزاینده‌ای برای افزایش تولید قرار داشتند، تولید نفت خام کشورهای عضو این ائتلاف در ماه مه ۴۳۲ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

اعضای اوپک پلاس همچنین در این نشست اعلام کردند مطابق تصمیم نوزدهمین نشست (۲۷ تیرماه ۱۴۰۰) خط پایه تولید کشورهای روسیه (۵۰۰ هزار بشکه)، عربستان (۵۰۰ هزار بشکه)، امارات (۳۳۲ هزار بشکه)، عراق (۱۵۰ هزار بشکه) و کویت (۱۵۰ هزار بشکه) از ابتدای ماه مه ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.

اوپک و متحدانش در نوزدهمین نشست خود در ماه ژوئیه توافق کردند هر ماه تولیدشان را در مجموع ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا به محدودیت عرضه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز پایان بخشند، این تصمیم از ماه اوت اجرایی شده است.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود کرد، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرده است.

اعضای این ائتلاف تصمیم گرفتند بیست‌وهشتمین نشست ائتلاف اوپک پلاس پنجم ماه مه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) برگزار شود.

کد خبر 455031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =