۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
  • کد خبر: 455070
فعالیت‌های گازپروم در آلمان متوقف می‌شود

گازپروم روسیه در بحبوحه بحران روابط انرژی مسکو و برلین، فعالیتش را در آلمان متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، شرکت گازپروم روسیه روز جمعه (۱۲ فروردین‌ماه) اعلام کرد که تجارت خود را در آلمان به‌دلیل بحران در روابط حیاتی انرژی بین دو کشور در پی تهاجم روسیه به اوکراین متوقف می‌کند.

این شرکت بزرگ گازی هیچ جزئیات یا توضیحی درباره تصمیم خود برای پایان دادن به مشارکت در گازپروم جرمنیا (GMBH) و خروج دارایی‌هایش که شامل شرکت‌های تابع در انگلیس، سوئیس و جمهوری چک می‌شود، ارائه نکرد.

گازپروم ماه‌هاست که به‌دلیل اتهام‌هایی مبنی بر اینکه می‌توانست گاز بیشتری برای کاهش قیمت‌ها صادر کند، مورد انتقاد برنامه‌ریزان انرژی اتحادیه اروپا بوده اما گازپروم همه این اتهام‌ها را رد کرده است.

برخی منابع اعلام کردند که دفاتر گاز پروم در آلمان هدف انتقاد شدید مقام‌های مخالف انحصارطلبی در اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

کاتیا یافیماوا، پژوهشگر ارشد مؤسسه مطالعات انرژی آکسفورد، در این باره گفت: به نظر من، این بدان معناست که گازپروم حضور فعال خود در بازار گاز اروپا را متوقف می‌کند، دلیل این اقدام در واقع این است از حضور گازپروم در اروپا استقبالی نمی‌شود.

وی افزود: انتظار نمی‌رود این اقدام تأثیری بر انتقال گاز روسیه به اروپا با قراردادهای بلندمدت داشته باشد.

این پژوهشگر تأکید کرد: تأثیر اصلی این اقدام بر ذخیره‌سازی گاز خواهد بود، زیرا آستورا، یکی از شرکت‌های تابع گازپروم جرمنیا، دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بیش از ۶ میلیارد مترمکعب در آلمان و اتریش است.

کد خبر 455070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =