۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
  • کد خبر: 455272
روند ساخت طرح الفین پتروشیمی کنگان شتاب گرفت

رئیس هیئت‌رئیسه ‌صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در دهمین نشست شورای عالی پروژه‌های صندوق‌ها گفت: گزارش طرح الفین پتروشیمی کنگان روند پیشرفت مطلوبی را ثبت کرده و تکمیل عملیات مکانیکی این طرح برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، عبدالحسین بیات روز چهارشنبه (۱۷ فروردین‌ماه) در دهمین نشست شورای عالی پروژه‌ها ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: پس از برگزاری ۱۰ نشست شورای عالی پروژه‌ها، بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد طرح‌های بررسی شده در این شورا، همسو با اهداف توسعه‌ای فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: رویکرد مدیریت متمرکز، هوشیار، مستمر و همسو با اهداف توسعه‌ای باید به زیرمجموعه‌ها نیز تسری داده شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در ادامه این نشست با اشاره به پایداری شبکه گاز در طول فصل زمستان گفت: این موضوع با تلاش و تدبیر کارکنان شرکت ملی نفت و گاز محقق شده است.

بیات درباره پروژه مایع‌سازی گاز گفت: طرح ایران ال‌ان‌جی به پیش از یک‌دهه پیش باز می‌گردد، اما دارای تأخیر و عقب‌ماندگی است، بنابراین شرکت‌های مربوطه روش‌های اجرایی و عملیاتی نو را به شورا ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در انتظار پایان تحریم‌ها ماندن نتایج گذشته را تکرار می‌کند، گفت: درباره طرح ایران ال‌ان‌جی با سرمایه‌گذاران و دیگر هلدینگ‌ها برای سرمایه‌گذاری گفت‌وگو خواهد شد.

رئیس هیئت‌رئیسه پس از ارائه گزارش مدیران پروژه پتروشیمی کنگان گفت: خوشبختانه گزارش کنترل پروژه طرح موید آن است که ساخت طرح الفین متناسب با برنامه زمان‌بندی پیش‌ برود، بنابراین روند ساخت همچنان در شورا پایش می‌شود تا طرح در موعد مقرر سال ۱۴۰۳ به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

بیات افزود: توسعه زنجیره ارزش از راهبردهای گروه صندوق‌ها به شمار می‌آید، بنابراین هم‌زمانی پیشرفت پروژه‌ها در سه کانون (هاب) عسلویه، ایلام و ماهشهر با اهمیت است.

برپایه این گزارش، در دهمین نشست شورای عالی پروژه‌ها، روند پیشرفت ماهانه طرح‌های توسعه پتروشیمی کنگان (الفین) و پایین‌دست آن، پتروشیمی آلای مهستان، مقدار و نحوه فروش محصولات تولیدی پتروپالایش کنگان ارزیابی شد.

شورای عالی پروژه‌ها دی‌ماه ۱۴۰۰ با هدف پایش مستمر پروژه‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها تشکیل شده است، پروژه‌های صندوق‌ها نیز با توجه به وابستگی ناشی از خوراک به یکدیگر به سه کانون (هاب) عسلویه، ماهشهر و ایلام دسته‌بندی شده‌اند تا هرکدام به شکل متناسب رشد و توسعه یابد.

کد خبر 455272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =